آموزش کامل تمام بخش های Insights اینستاگرام برای بردن پست ها به اکسپلور اینستاگرام

قابلیت Insights (اینزایتس) در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ و بخش های مختلف آن چیست؟

وقتی اسم Insights میاد، خیلی ها ذهنشون میره سمت اینکه ۴ تا لایک و کامنت و سیو که بیشتر نیست! و همش رو خودم بلدم!

اما یه لحظه صبر کن! چیزی که توی این پست میخوام بهت آموزش بدم، این هست که Insights اینستاگرام چطور میتونه به رشد پیجتون کمک کنه.

Insights اینستاگرام یک موهبت هست که اینستاگرام در اختیار ما گذاشته تا برای رشد و پیشرفت پیج ازش استفاده کنید.

رفتن به Insights

رفتن به Insights

سه قسمت خیلی مهم داخل Insights پیجتون در بخش overview هست که فعالیت‌های مربوط به پیجتون رو با جزئیات خیلی دقیق بهتون میده.

Overview part

Overview part

  1. قسمت Accounts Reached

    توی این قسمت میتونید عملکرد کلی اکانت اینستاگرامتون رو ببینید.Account Reached part

    • Impressions

      توی این قسمت، تعداد بازدید های شما رو نشون میده. قسمت Impressions بازدید های تکراری را هم شمارش میکنه. یعنی اگر یک نفر دو بار ببینه، دو تا حساب میشه!

    • Account Activity

      • Profile Visits
        توی این قسمت، تعداد بازدید های صفحه شما نمایش داده میشه. افرادی که به پروفایل شما اومدن و کل صفحه رو مشاهده کردند.
      • Website Taps
        توی این قسمت، تعداد کلیک هایی که روی آدرس وبسایت شما شده ( که در بخش website اینستاگرام قرار داده اید ) رو نشون میده.
      • Email Button Taps
        توی این قسمت تعداد کلیک هایی که روی آدرس ایمیل شما شده ( وقتی پروفایل رو بیزینسی می کنید میتونید آدرس ایمیل خودتون رو در بخش contact پیجتون نشون بدید ) رو نشون میده.
      • Get Direction Taps
        اگر آدرس خودتون رو به اینستاگرام داده باشید، تعداد افرادی که روی دکمه Get Direction زده باشند رو نشون میده. ( وقتی روی این دکمه میزنند، میتونن آدرس شما رو در برنامه های مسیر یاب مثل نشان یا گوگل مپ یا ویز ببینند )
    • Top Stories

      در این بخش، بالاترین استوری های شما از نظر تعداد بازدید کننده واحد (Reach) نشان داده می شود.
      توضیح : عبارت Reach در اینستاگرام تعداد بازدید کننده های واحد و عبارت Impressions به تعداد کل بازدیدها ( اگر کسی دو بار پست را دید، دو بار شمرده می شود) گفته می شود

    • Top Posts

      در این بخش، بالاترین پست های شما از نظر تعداد بازدید کننده های واحد (Reach) نشان داده می شود.

    • Top IGTV Videos

      در این بخش هم، بالاترین ویدئوهای IGTV، از نظر تعداد بازدید کننده های واحد (Reach) نشان داده می شود.

  2. قسمت Content Interactions

    این بخش بسیار مهم است! چون هرچقدر تعداد بازدید شما بالا باشد، اما تعداد Interaction شما پایین باشد، نرخ تعامل پیج شما پایین است و ممکن است پیج شما رشدی نکند! باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا نرخ تعامل با پیج شما افزایش پیدا کند. در این قسمت از Insights که به نام Content Interactions نامگذاری شده است، میتوانید موارد زیر را مشاهده کنید

    Content Interaction part

    Content Interaction part

    • Post Interactions

      در این قسمت، Interactions (تعاملات) کاربران خود با پست های خود را مشاهده می کنید. در ادبیات اینستاگرام، Interaction به مواردی مانند کامنت گذاشتن، لایک کردن، ذخیره کردن پست، فوروارد کردن برای دیگران گفته می شود. برای رشد پیج شما و رفتن به اکسپلور اینستاگرام، بسیار مهم است که نرخ تعاملات کاربران شما، با پیج شما بالا باشد. پس این قسمت را مدام چک کنید و سعی کنید بالا نگه دارید.

    • Story Interactions

      در این قسمت نیز تعداد تعاملات با استوری های شما نشان داده می شود. تعامل یا Interaction برای استوری شامل: پاسخ دادن به استوری (Reply to story)، share کردن یا فرستادن استوری شما برای فرد دیگر است.

    • IGTV Video Interactions

      موارد این بخش هم مانند بخش پست هستند. تاکید میکنم که مهم ترین اصل برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام، بالا بودن Interaction پست ها و استوری ها می باشد. پس بسیار به این مورد توجه کنید.

    • Top Stories

      در بخش قبل هم این مورد رو داشتیم! ولی این با اون فرق داره. در Top Stories این بخش، استوری ها بر اساس بیشتری تعامل نشان داده می شوند. ولی در بخش قبل بر اساس بیشترین بازدید! پس از این قسمت می تونید بفهمید که کاربران شما با چه نوع از استوری های شما بیشتر تعامل برقرار می کنند و شما را در گرفتن تصمیم برای انتخاب موضوع استوری و نوع آن کمک خواهد کرد!

    • Top Posts

      در این قسمت هم، بهترین پست های شما به ترتیب بیشترین تعامل نشان داده میشه! پس توی این قسمت هم می تونید بفهمید که کاربر شما با کدام پست شما بهتر ارتباط میگیره! پست و استوری که تعامل بالاتری رو دریافت کنه به شما کمک می کنه که به اکسپلور اینستاگرام برید!

    • Top IGTV

      بهترین IGTV های شما بر اساس بالاتری نرخ تعامل کاربران شما با آن ها! و نه بالاترین بازدید آن ها. اگر بازدید رو میخواید ببینید باید به بخش قبل برید.


دیدگاه بگذارید

avatar

پشتیبانی آنلاین