چگونه در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیریم؟!

0 ۵,۶۶۴

در پست قبل، راه‌هایی برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام و افزایش فالوور از طریق اکسپلور یاد گرفتیم. این مقاله در ادامه آن مطلب است و آخرین تغییرات اینستاگرام و الگوریتم‌های آن را شامل می‌شود.

قبل از شروع این آموزش باید به شما بگویم رفتن به اکسپلور نیازمند استمرار است. باید تمام مطالب این آموزش را انجام دهید.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

طرز کار اینستاگرام بسیار مهم است که بدانیم چطور کار می‌کند. الگوریتم اینستاگرام تا پایان 2018، پست‌ها را بر اساس زمان نشان می‌داد. و هرکس پست را دیرتر آپلود می‌کرد، پست او بالاتر نمایش داده می‌شد. اما اینستاگرام برای بهبود این روند، از سال 2018 الگوریتم نمایش پست‌ها را تغییر داد. از آن به بعد پست‌هایی به شما نمایش داده می‌شود که به آن علاقه دارید و دقیقا همین عملکرد را در اکسپلور اینستاگرام هم اعمال کرد. یعنی پست‌هایی را به شما نمایش می‌دهد که به آن‌ها علاقه دارید.

همانطور که در مقاله قبل توضیح دادیم، الگوریتم اینستاگرام تا همین 4 ماه قبل به این صورت بود که هر پست را به صورت جداگانه بررسی می‌کرد تا موضوع آن را شناسایی کند.

اما در الگوریتم اینستاگرام اخیرا تغییراتی ایجاد شده است که اینستاگرام را متفاوت از قبل کرده است. موضوع جدیدی در الگوریتم‌های اینستاگرام ایجاد شده است به نام PSIS (Page Subject Identification Signal) که به معنای شناخت سیگنال‌های موضوعی پیج است.

به این معنا که اینستاگرام دیگر به دنبال فهمیدن موضوع پست شما نیست، بلکه به دنبال شناخت موضوع پیج شماست. این اولین گام رسیدن به اکسپلور است. یعنی اینستاگرام باید بتواند موضوع پیج شما را تشخیص دهد (در ادامه نحوه اینکه موضوع پیج را به اینستاگرام بفهمانیم، صحبت خواهیم کرد). اینستاگرام برای هر پیجی یک موضوع تشخیص می‌دهد.

حالت‌های تشخیص موضوع پیج توسط اینستاگرام

  1. موضوع پیج را درست تشخیص می‌دهد.
    در این حالت پست‌های ما به علاقمندان آن موضوع نشان داده می‌شود. در این حالت اینستاگرام متوجه علاقه بینندگان به پست می‌شود و آمارهای پست‌های بعدی شما دائما رشد می‌کند.
  2. موضوع پیج را اشتباه تشخیص می‌دهد.
    در این حالت الگوریتم اینستاگرام پست‌های ما را به افرادی که اصلا علاقه‌ای به موضوع ما ندارند نشان می‌دهد. در این حالت چون کسانی که پست‌های ما را می‌بینند، علاقه‌ای به موضوع ندارند، پس انگیجمنت پست پایین می‌آید. در این حالت اینستاگرام سیگنال‌هایی که دریافت می‌کند، سیگنال‌های ضعیف بودن پست است. پس در پست بعدی، به تعداد افراد کمتری پست شما را نشان می‌دهد و این روند تا نابودی پیج شما ادامه دارد.

زمان مورد نیاز برای درست کردن سیگنال‌های پیج به چه چیزهایی بستگی دارد؟

  1. زمان ساخته شدن پیج
  2. تعداد پست‌ها
  3. مدت زمان فعالیت
  4. اشتباهاتی که انجام داده‌اید

چطور بفهمیم که اینستاگرام موضوع پیج من را درست تشخیص داده است؟

1. استفاده از یک پیج فیک

برای فهمیدن این موضوع دو راه وجود دارد. اولین راه این است که یک پیج فیک بسازید، اما پیج خود را فالو نکنید. هر روز به پیج خود سر بزنید، اما فالو نکنید. بعد از چند روز که به اکسپلور بروید، ناخودآگاه پست‌های پیج خودتان را در اکسپلور می‌بینید. زمانی که پست خود را دیدید، روی پست خود بزنید، به پایین بروید و پست‌های بعدی را ببینید. اگر پست‌هایی که می‌بینید، هم موضوع با پیج شما بود، یعنی اینستاگرام موضوع پست شما را به درستی تشخیص داده است. اما اگر هم موضوع با پیج شما نبود، یعنی موضوع پست شما را اشتباه تشخیص داده است. این اصلی‌ترین راهکار برای تشخیص این موضوع است.

2. استفاده از لیست پیشنهاد (Suggestion)

این روش به دقت روش بالا نیست اما بی کاربرد هم نیست. با یک پیج دیگر وارد پیج خود شوید و روی علامت فلش رو به پایین یا علامت + بزنید و پیج‌هایی که به شما نشان می‌دهد را ببینید.

تشخیص موضوع پیج در اینستاگرام برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام
تشخیص موضوع پیج در اینستاگرام

اگر پیج‌هایی که به شما نشان می‌دهد، هم موضوع پیج خودتان است، اینستاگرام موضوع پیج شما را درست تشخیص داده است. در غیر اینصورت موضوع پیج شما را اشتباه تشخیص داده و باید برای اصلاح آن مطابق آنچه در ادامه این مقاله گفته می‌شود دست بنجنبانید.

چرخه رشد در اینستاگرام چیست؟

زمانی که پست می‌گذارید، اینستاگرام این پست را به تعداد محدودی از فالورهای شما نشان می‌دهد. طبق ری‌اکشنی که فالورهای شما انجام می‌دهند، به تعدادی از افراد در اکسپلور نمایش خواهد داد. اینستاگرام انگیجمنت این دو گروه را محاسبه می‌کند و تصمیم می‌گیرد که به تعداد افراد بیشتری نمایش داده شود.

در اکسپلور اینستاگرام، اینستاگرام محاسبه می‌کند چه تعدادی از افراد پروفایل شما را بعد از دیدن پست، دیده‌اند؟ (Profile Visit) و پس از آن محاسبه می‌کند که چه تعداد از آن‌ها شما را فالو کرده‌اند. این یک چرخه است که اینستاگرام دائما برای پست شما و نمایش آن برای تعداد افراد بیشتر انجام می‌دهد. اگر یک جایی از این چرخه مقدار بازدهی کم شود، اینستاگرام نمایش پست در اکسپلور را متوقف می‌کند.

چطور موضوع پیج خود را درست به اینستاگرام بفهمانیم؟

با توجه به توضیحاتی که دادم درمورد رشد تصاعدی پیج‌ها و آمارها و چرخه رشد اینستاگرام، بسیار مهم است که ما سیگنال‌ها درست به الگوریتم اینستاگرام دهیم تا موضوع پیج را درست تشخیص بدهد. پیج‌هایی که موضوع آن‌ها بد تشخیص داده شود، امکان رشد تصاعدی را نخواهند داشت. اما اینستاگرام چطور موضوع پیج را تشخیص می‌دهد؟ ما با استفاده از فعالیت‌هایی که در پیج داریم یک سری سیگنال به اینستاگرام خواهیم داد و اینستاگرام این سیگنال‌ها را خواهد گرفت و بررسی می‌کند و موضوع پیج را حدس میزند. اما این سیگنال‌ها چه هستند؟

1. فالوینگ‌های شما

پیج‌هایی که فالو کرده‌اید بسیار بسیار مهم هستند. شاید تا کنون این موضوع را نمی‌دانستید و خیلی ساده با فالوینگ‌های خود برخورد می‌کردید.

فالوینگ‌ها تاثیر بسیار زیادی در رشد پیج دارند و متاسفانه بیش از 80 درصد پیج‌ها فالوینگ‌های اشتباهی دارند. حضور برخی از افراد در لیست فالوینگ‌های شما می‌تواند بسیار مخرب باشد.

یک مثال ساده می‌زنم که می‌توانید بررسی کنید و متوجه موضوع شوید. یک پیج فیک بسازید و با این پیج فیک، 5 نفر که پیج‌های فوتبالی زیادی را فالو کرده‌اند را فالو کنید. بعد از دو روز به اکسپلور پیج خود بیایید، متوجه خواهید شد که اکسپلور اینستاگرام شما پر شده است از پیج‌هایی با پست‌های فوتبالی.

اولین نکته این است : به هیچ عنوان با پیج کاری خود، پیج شخصی فالو نکنید.

دومین نکته درمورد تعداد فالوینگ‌های ما است.

چه تعداد می‌توانم فالو کنم؟

اگر پیج شما زیر هزار فالوور دارد، شما می‌توانید تا هزار نفر را فالو کنید.

اگر پیج شما از 1000 تا 5000 فالوور دارد، شما بین 500 تا 800 فالوینگ می‌توانید داشته باشید.

اگر تعداد فالوورهای پیجتان بین 5000 تا 10هزار است، بین 300 تا 400 فالوینگ میتوانید داشته باشید.

اگر بین 10هزار و 50هزار فالوور دارید، بین 200 تا 300 فالوینگ می‌توانید داشته باشید.

برای پیج بین 50هزار تا 100هزار فالوور، مقدار 150 تا 200 فالوینگ مناسب است.

و اگر بیشتر از 100هزار فالوور دارید بین 100 تا 150 فالوینگ مناسب است.

برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام، چه کسانی را فالو کنم؟

عددی که در بالا به شما توصیه شد را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم. به عنوان مثال اگر 150 فالووینگ مورد نیاز شماست، به دو قسمت 75 تایی تقسیم میکنیم.

در قسمت اول، تمام پیج‌هایی که در حوزه کاری شما هستند را فالو کنید. به عنوان مثال اگر میکاپ آرتیست هستید، تمام پیج‌های حوزه میکاپ و آرایشی و پوست و این مدل پیج‌ها را فالو کنید.

یا به عنوان مثال اگر پوشاک زنانه دارید، پیج‌هایی مانند جواهرات و زیورآلات و پیج‌های مد و استایل و غیر را می‌توانید فالو کنید.

در قسمت دوم، پیج‎‌هایی را فالو کنید که مخاطب هدف شما را دارند. مثلا اگر پیج میکاپ دارید، چون مخاطب شما زن‌ها هستند، پیج‌هایی را فالو کنید که مخاطب آن‌ها زن هستند.

نکته مهم: کسانی که شما فالو میکنید، بهتر است از شما فالوور بیشتر داشته باشند.

اگر میخواهید شروع به فالو کردن کنید، در یک روز انجام ندهید. حداکثر روزی 10 نفر را فالو یا آنفالو کنید و اجازه دهید که با زمان جلو رویم. حتی ممکن است برای درست کردن فالوینگ‌های خودتون، به یک ماه زمان نیاز داشته باشیم.

2. هشتگ‌هایی که فالو میکنیم

اینستاگرام از اینکه چه هشتگ‌هایی را فالو کرده‌ایم نیز، موضوع پیج ما را حدس می‌‌زند. بهتر است یک پیج بین 10 تا 30 هشتگ مربوط به حوزه خود را فالو کند.

3. پست‌های شما

پست‌هایی که قرار می‌دهید شامل سه قسمت می‌شود.

  1. تصاویر
  2. کپشن و متن
  3. صدا

اینستاگرام از طریق سه ابزار بالا، متوجه می‌شود که موضوع پست چیست. در مقاله قبلی به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کردیم. می‌توانید روش‌های اینستاگرام برای اینکه چطور از روی پست شما، متوجه موضوع آن می‌شود را در این مقاله مطالعه کنید.

4. لایک‌هایی که می‌کنید

فعالیت بعدی که از سمت پیج شما یک سری سیگنال را به اینستاگرام می‌دهد، لایک‌هایی است که می‌کنید. چه پست‌هایی را لایک می‌کنید؟ این برای اینستاگرام خیلی مهم است.

برای همین است که گفتیم روی فالوینگ‌های خود دقت کنید. پس دقت کنید لایک‌هایی که می‌کنید میتواند موثر باشد. لایک کردن پست‌هایی که در حوزه کاری خودتان است، میتواند باعث افزایش تعامل پیج شما شود.

5. کامنت‌هایی که میگذارید

دقت کنید که زیر چه پست‌هایی کامنت میگذارید؟ پست‌هایی که در حوزه کاری شماست یا مخاطبین هدف شما در آن پیج حضور دارند. در روز حداقل 25 کامنت برای کسانی که فالو کرده‌اید بگذارید و حداقل 25 کامنت برای پست‌هایی که در اکسپلور اینستاگرام شما در حوزه فعالیت شما قرار میگیرند بگذارید.

نکته بعد درمورد متن کامنتی است که میگذارید. تک تک کلماتی که در کامنت خود میگذارید میتواند حاوی یک سیگنال برای اینستاگرام باشد.

از جملاتی استفاده کنید که مثبت باشد، حس و حال خوبی را ایجاد کند و به نوعی معرف کار شما نیز باشد. هیچوقت در کامنت‌گذاری مستقیما خودتان را تبلیغ نکنید.

6. چه پست‌هایی را سیو میکنید؟

وارد بخش سیو شوید و یک گروه ایجاد کنید. اسم آن را Job بگذارید که مربوط به کارتان است.

پست‌هایی را سیو کنید که مربوط به حوزه کاری شماست یا مخاطب هدف شما در آنجاست. برای سیو کردن پست در کالشکن Job، دستتان را روی دکمه سیو نگه دارید، و Job را انتخاب کنید. حداقل در روز 10 پست سیو کنید.

7. روی چه پست‌هایی زمان برای تماشا می‌گذارید؟

روی تمام پست‌هایی که شما مکث می‌کنید و کپشن آن را می‌خوانید و پست‌هایی که به صورت اسلایدی است را ورق می‌زنید، اینستاگرام از آن سیگنال می‌گیرید و متوجه می‌شود به چه موضوعی علاقه دارید. پس دقت کنید در طول روز تماما پست‌هایی را با پیج کاری خود ببینید، که مخاطبین خوزه شما را دارند.

8. چه چیزی را در اینستاگرام سرچ می‌کنید؟

سرچ کردن یک پیج و رفتن به آن پیج و وقت گذاشتن در آن، به اینستاگرام این سیگنال را می‌دهد که شما در حوزه این پیج هستید. لطفا برای رفتن به پیج دیگران که در حوزه کاری شما نیست، یک پیج خصوصی ایجاد کنید و با پیج کاری خود هرگز این کار را انجام ندهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.