راهنمای کامل نوشتن کپشن اینستاگرام

0 ۵,۰۶۳

به عنوان یک کسب و کار، نادیده گرفتن کپشن اینستاگرام کار اشتباهی است. اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی با دارا بودن بیش از یک میلیار کاربر فعال ماهانه، اکنون به بخش بسیار مهمی از زندگی ایرانیان تبدیل شده است و بازاریابی و فروش بالا در این شبکه اجتماعی کار پر سودی خواهد بود.

ممکن است قبلا با انتشار پست و IgTv در اینستاگرام به بازدید بالایی دست پیدا می‌کردید اما باید بدانید طبق الگوریتم جدید اینستاگرام، اگر کاربر زمان بیشتری روی پست شما بگذراند، امتیاز بالاتری را کسب خواهید کرد و امکان موفق بودن شما در اکسپلور اینستاگرام بیشتر می‌شود.

یکی از ابزارهایی که می‌توانیم با استفاده از آن، کاربران را بیشتر روی پست خود نگه داریم “کپشن اینستاگرام” است.

کپشن اینستاگرام چیست؟

کپشن به توضیحاتی گفته می‌شود که در زیر پست شما نمایش داده می‌شود. توضیحاتی که به صورت متن نوشته می‌شوند و حتی می‌توانید هشتگ‌های خود را در این قسمت وارد کنید.

کپشن اینستاگرام
کپشن اینستاگرام

چگونه یک کپشن خوب در اینستاگرام بنویسیم؟

1. از جمله اول کپشن نهایت استفاده را ببرید

شروع کپشن باید طوفانی باشد! همانطور که می‌دانید اینستاگرام فقط دو یا سه خط از کپشن را نشان می‌دهد، و برای نمایش همه کپشن باید روی “see more” بزنیم. پس نوشتن کپشن خوب اینستاگرام، مهم‌ترین نقطه در شروع کپشن نویسی است.

به عنوان مثال می‌توانید در اول کپشن یک سوال بپرسید که مخاطب کنجکاو شود.

2. کپشن را صمیمانه بنویسید

اینستاگرام یک فضای اجتماعی و محل تعامل است. پس باید در ادبیات خود نسبت به مخاطب حس صمیمیت را منتقل کنید. این کار باعث می‌شود مخاطب با پست شما ارتباط بهتری بگیرد.

3. استفاده از ایموجی‌ها

ایموجی‌ها را استفاده کنید تا طعم بیشتری به کپشن خود اضافه کنید و کپشن‌هایتان را پویا کنند. ایموجی‌های مربوطه که در انتهای جملات یا پاراگراف‌ها قرار می‌گیرند، می‌توانند به‌عنوان وقفه نیز عمل کنند و از نظر زیبایی‌شناسی رشته‌های طولانی متن را بشکنند.

ایموجی ها همچنین راهی عالی برای هدایت خوانندگان به انجام یک اقدام خاص مانند کلیک کردن روی پیوند در بیو هستند. اما اگر از شکلک‌ها استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که با لحن صدا و برند شما همخوانی دارند. شما نمی‌خواهید با مجموعه‌ای از ایموجی‌ها زیاده‌روی کنید، مخصوصاً نه در همان کپشن.

اگر روی هویت برند و لحن صدای خود کار می‌کنید و نوشتن کپشن اینستاگرام را به یک فریلنسر برون سپاری می‌کنید، مجموعه‌ای از ایموجی‌ها را تعیین کنید که برای ثابت نگه داشتن چیزها و برند مفید هستند.

4. طولانی ننویسید

راستش را بخواهی هیچ کس در اینستاگرام خیلی هم پر حوصله نیست. اصلا اینستاگرام محل آدم‌هایی است که به بی رحمانه‌ترین شکل ممکن از چیزهایی که طولانی هستند و هدف خود را دیر می‌رسانند، عبور می‌کنند.

پس برای نوشتن کپشن خود از جملات طولانی استفاده نکنید. سعی کنید خیلی صمیمانه و خودمانی، در کمترین جملات حرف خود را برسانید.

5. از داستان‌سرایی استفاده کنید

داستان‌ها همیشه جذاب هستند. مخصوصا برای مخاطب کم حوصله اینستاگرام. سعی کنید موضوع خود را در قالب یک داستان کوتاه بیان کنید.

6. از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌های اینستاگرام یک راه خوب برای جستجوی پست شما در اینستاگرام هستند. پس سعی کنید که حتما از هشتگ استفاده کنید. کاربران با جستجوری هشتگ‌ها به پست شما می‌رسند.

حتما متوجه شده‌اید که اکثر پیج‌ها هشتگ را را در انتهای کپشن اضافه می‌کنند و یا حتی چند خط فاصله می‌گذارند و در انتهای کپشن، هشتگ‌ها را می‌نویسند. این راه خوبی است اما سعی کنید تعدادی از هشتگ‌ها را در داخل متن پخش کنید.

سعی کنید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مرتبط به پست شماست. و همچنین هشتگ‌هایی که هویت برند شما را اعلام می‌کنند.

چگونه کپشن پست اینستا را ویرایش کنیم؟

  1. وارد اینستاگرام شوید.
  2. پست مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. روی سه نقطه بالای آن بزنید.
  4. روی “Edit” بزنید.
ویرایش کپشن پست اینستاگرام
ویرایش کپشن پست اینستاگرام

چطور کپشن پست اینستاگرام را کپی کنیم؟

حالت اول: پست متعلق به خودتان است

برای کپی کردن کپشن در این حالت فقط کافیست که مانند حالت قبل، کپشن را به حالت ادیت در بیاورید و از آنجا کپی کنید.

  1. وارد اینستاگرام شوید.
  2. پست مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. روی سه نقطه بالای آن بزنید.
  4. روی “Edit” بزنید.
  5. کپشن را کپی کنید.
کپی کردن کپشن پست اینستاگرام
کپی کردن کپشن پست اینستاگرام

حالت دوم: پست متعلق به خودتان نیست

در خود نرم‌افزار اینستاگرام امکان کپی کردن کپشن یا متن کامنت‌ها نیست. اما روشی که برای کپی کردن متن کپشن وجود دارد این است که از گزینه “Share” استفاده کنید.

  1. روی سه نقطه بالای پست مورد نظر بزنید.
  2. گزینه Share را انتخاب کنید.
  3. سپس روی Copy بزنید.
  4. وارد مرورگر خود شوید (کروم، فایرفاکس و …)
  5. آدرس کپی شده را Paste کنید.
  6. در آدرس باز شده اگر نیاز به لاگین بود، به اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید.
  7. اکنون می‌توانید کپشن مورد نظر را کپی کنید.
کپی کردن کپشن پست دیگران
کپی کردن کپشن پست دیگران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.