راهنمای کامل استوری اینستاگرام + بازاریابی و فروش در استوری

0 ۳,۹۰۷

استوری اینستاگرام یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نرم‌افزار است که روزانه توسط افراد مختلف چک می‌شود. در حقیقت استوری جایی است که مطلب شما 24 ساعت می‌ماند و پس از آن از دید بقیه پاک می‌شود.

استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام

فهرست مطالب

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری جایی است که می‌توانید در آن تمام لحظات روز خود را به اشتراک بگذارید. لحظاتی که نمی‌خواهید آن را در اکانت خود به عنوان پست منتشر کنید و با استفاده از قابلیت استوری می‌توانید در روز تا حداکثر 100 استوری قرار دهید. عکس‌ها و فیلم‌هایی که در استوری منتشر می‌کنید بعد از گذشت 24 ساعت پاک می‌شوند.

در اینستاگرام، استوری افرادی که فالو کرده‌اید را در بالای صفحه به صورت یک نوار مشاهده می‌کنید. هنگامی که چیز جدیدی برای دیدن وجود دارد، عکس پروفایل آن‌ها یک نوار رنگارنگ اطراف خود خواهد داشت.

برای مشاهده استوری یک شخص، فقط روی عکس پروفایل او ضربه بزنید. مشاهده استوری‌ها با سرعت بالاتر آسان است: برای رفتن به عقب و جلو ضربه بزنید یا برای رفتن به استوری شخص دیگری انگشت خود را روی صفحه نگه دارید و به راست یا چپ بکشید. اگر می‌خواهید درباره چیزی که می‌بینید نظر بدهید، می‌توانید روی دایرکت اینستاگرام ضربه بزنید و یک پیام خصوصی برای آن شخص ارسال کنید. برخلاف پست های معمولی، هیچ لایک یا نظر عمومی فعلا وجود ندارد.

استوری شما از تنظیمات حریم خصوصی حساب شما پیروی می کند. اگر حساب کاربری خود را روی خصوصی(پرایوت) تنظیم کنید، استوری شما فقط برای فالوورهای شما قابل مشاهده است. با این حال، شما همچنین می توانید به راحتی کل استوری خود را از هرکسی که نمی خواهید آن را ببینید، پنهان کنید، حتی اگر شما را دنبال کند. هنگام تماشای استوری خود، انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا ببینید چه کسی هر عکس و ویدیوی را دیده است. شما حتی می توانید انتخاب کنید که بخش خاصی از داستان خود را با ارسال آن در نمایه خود به نمایش بگذارید.

لیست افرادی که استوری را مشاهده کرده‌اند

آموزش مخفی کردن استوری اینستاگرام از چند نفر

چطور کاری کنیم که یک یا چند نفر استوری ما را نبینند؟

خب این کار ساده است. مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول

وارد پیج خود شوید و روی سه خط موازی (منوی همبرگری) بزنید.

مخفی کردن استوری اینستاگرام

مرحله دوم

روی Settings بزنید.

ورود به تنظیمات اینستاگرام

مرحله سوم

روی Privacy بزنید.

ورود به تنظیمات حریم خصوصی

مرحله چهارم

روی Story بزنید.

ورود به حریم خصوصی استوری

مرحله پنجم

روی Hide Story From بزنید تا لیست افرادی که می‌خواهید استوری را از آن‌ها مخفی کنید انتخاب کنید.

مخفی کردن استوری در اینستاگرام

مرحله ششم

یوزرنیم فرد مورد را سرچ کنید و سپس آن را انتخاب کنید. با انجام این مراحل امکان دیدن استوری شما برای فرد انتخاب شده مقدور نیست!

مخفی کردن استوری اینستاگرام از چند نفر

آموزش اضافه کردن استوری اینستاگرام به هایلایت

هایلایت اینستاگرام چیست و کجاست؟

هایلایت بخشی از اینستاگرام است که به شما امکان می دهد لحظات مورد علاقه خود را از استوری های اینستاگرام نگه دارید و آنها مجددا به اشتراک بگذارید. هایلایت استوری بخش جدیدی از پروفایل شماست که در آن می توانید از طریق استوری‌هایی که به اشتراک گذاشته اید، شخصیت خود را بیشتر بیان کنید. و برای کمک به ایجاد هایلایت، استوری‌های شما اکنون به‌طور خودکار در آرشیو استوری‌های خصوصی ذخیره می‌شوند تا بتوانید هر زمان که بخواهید به راحتی آنها را دوباره زنده کنید.

هایلایت اینستاگرام

در طول سال گذشته، استوری‌های اینستاگرام به بخش مهمی از اینستاگرام تبدیل شده است. اما راه آسانی برای نگه داشتن استوری‌های شما برای بیش از 24 ساعت وجود نداشت. اما اکنون می‌توانید با گروه‌بندی استوری‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اید در قسمت‌ هایلایت و نمایش آن‌ها در پروفایلتان، هویت خود را کاملاً بیان کنید.

هایلایت اینستاگرام در زیر پروفایل شما قرار گرفته است (اگر هایلایت داشته باشید) و مخاطبین شما می‌توانند آن‌ها را ببینند.

دقت کنید که اگر کسی را هاید استوری کنید (استوری خود را از او مخفی کنید)، هیچ کدام از هایلایت‌های شما را نیز نمی‌تواند ببیند.

چرا هایلایت اینستاگرام نمیاد؟!

اگر هایلایت‌های شخصی برای شما نمایش داده نمی‌شود، اما دیگران هایلایت‌های وی را می‌بینند، به این دلیل است که ایشان شما را هاید استوری کرده است (شما را از دیدن استوری‌های خود مخفی کرده است.)

آرام باشید! می‌دانم هاید استوری شدن چیز جذابی نیست و همه ما از اینکه فردی ما را از دیدن استوری‌های خود محروم کند دلخور می‌شویم. اما باید توجه کنیم که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی آزاد است و هرکس می‌تواند تصمیمی در مورد پیج خود بگیرد! انشالله که خیره!

روش ایجاد هایلایت در اینستاگرام

برای ایجاد هایلایت در اینستاگرام، وارد پیج خود شوید و سپس روی New بزنید.

ایجاد هایلایت اینستاگرام

پس از آن لیست استوری‌هایی که تا کنون گذاشته‌اید را مشاهده می‌کنید. یک یا چند استوری را انتخاب کنید و روی Next بزنید.

انتخاب استوری برای هایلایت اینستاگرام

سپس در این قسمت یک عنوان برای هایلایت خود بنویسید. همچنین برای تغییر کاور، روی Edit Cover بزنید و یک کاور انتخاب کنید و در نهایت روی Add بزنید.

تغییر کاور و عنوان هایلایت اینستاگرام

آموزش بازاریابی و فروش در استوری اینستاگرام

چطور می‌توانیم در استوری اینستاگرام بفروشیم؟

در این قسمت به شما روش تضمینی برای فروش و بازاریابی در استوری اینستاگرام را یاد خواهم داد. این موارد همه با تجربه بدست آمده‌اند. پس لطفا تمام آن‌ها را با دقت انجام بده. اگر بعد از سه ماه به فروش فوق‌العاده نرسیدی زیر همین پست کامنت بذار و اعلام کن که روش‌ها بی فایده هستند!

شاخص کلیدی عملکرد KPI چیست ؟

Kpi استوری اینستاگرام

KPI روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد و یا در سطح کلان‌تر میزان خوب بودن عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی است. KPI مخفف کلمه Key Performance Indicator و به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‌باشد.

شاخص KPI برای تمامی صنایع ، سازمان‌ها و حتی کارهای شخصی می‌تواند استفاده شود. این شاخص باید در دوره‌های زمانی مشخص ارزیابی شود و با معیارهای عملکرد در زمان گذشته مورد مقایسه قرار بگیرد.

شاخص‌های کلیدی عملکرد استوری اینستاگرام

1- آیا تعداد استوری‌های شما بیشتر از 15 عدد است؟

اولین شاخص کلیدی عملکرد برای استوری اینستاگرام تعداد استوری است. به طور خلاصه اگر بخواهم بگویم حتما باید در روز بیشتر از 15 استوری در اینستاگرام قرار دهید.

چرا باید بیشتر از 15 استوری در اینستاگرام منتشر کنیم؟
  • زیرا حضور، اعتماد و دوستی ایجاد می‌کند.
  • کاربر متوجه می‌شود واقعا برای او زحمت می‌کشید.
  • با زیاد استوری گذاشتن و گرفتن بازخورد از فالوورها، نحوه خوب استوری گذاشتن را رفته رفته یاد می‌گیریم.

یکی از چرخه‌های مهم یادگیری، اقدام، بازخورد و اصلاح است.

چرخه یادگیری اقدام بازخورد اصلاح

از میان سایر موانع یادگیری، طولانی شدن فاصله بین اقدام و بازخورد، نقش و سهم پررنگ‌تری در نیاموختن‌ها و بدآموختن‌های ما دارد. به همین دلیل کوتاه شدن فاصله بین اقدام و بازخورد (بالا بردن تعداد استوری‌ها) باعث افزایش کارایی می‌شود. هر بازخورد، بخشی از اشتباهات ما را نمایان می‌کند و دریافت بازخورد سریع این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا قبل از رخنه کردن و ریشه دواندن اشتباهات در جانِ ذهن مان، آنها را اصلاح کنیم.

2- آیا 80 درصد استوری‌ها، کار اصلی پیج و 20 درصد، لایف استایل سازنده است؟

در استوری‌هایی که قرار می‌دهید حتما باید به این نکته توجه شود که 80 درصد از استوری‌ها مربوط به موضوع اصلی پیج باشد و اگر می‌خواهید از لایفت استایل خود استوری کنید، نهایتا 3 استوری از 15 استوری را به این موضوع اختصاص دهید.

ضمن اینکه توجه کنید آن 3 استوری، لایف استایل سازنده باشد. به معنای آنکه سعی کنید موضوع را به بیزینس خود ربط دهید.

به عنوان مثال: شما فروشنده دوربین مدار بسته هستید. اگر می‌خواهید از مسافرت خود بلاگری کنید، می‌توانید از مسیر خود و مکان‌هایی که می‌روید عکس و فیلم بگیرید و درباره دوربین آن‌ها و اینکه بهتر بود چه دوربینی استفاده کنند بیان کنید.

توجه به این نکته مهم ضروری است که فالوورها را نباید از جو فروش خارج کنید. اگر از جو فروش خارج شد از شما خرید نمی‌کنند. همواره سعی کنید هیجان خرید را برای آن‌ها ایجاد کنید. به نمودار زیر توجه کنید.

فروش در استوری اینستاگرام

با پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای، هیجان کاربر برای داشتن محصول شما افت می‌کند و به خط طلایی فروش نمی‌رسید. با رسیدن به خط طلایی فروش، فالوور شما، محصول شما را خریداری خواهد کرد!

3- آیا استوری‌ها از نگاه فالوور است؟

باید یاد بگیریم دنیا را از نگاه فالوور ببینیم. و اگر بخواهم یک مهارت به شما یاد دهم که فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید این است که: پول را رها کنید و دنیا و محصول خود را از نگاه فالوور ببینید.

یکی از تفاوت‌های بین پیج میلیاردی و پیجی که فروش ندارد این است که دنیا را از نگاه فالوور می‌بیند.

برای چند دقیقه تمرکز را از روی فروش برداریم، و به این توجه کنیم که فالوور ما زندگی بهتری داشته باشد. به فالوور خود نشان دهید چطور محصول شما، برای فالوور زندگی بهتری را ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال شما یک فروشنده لباس کودک هستید. اگر نگاه فالوور به استوری خود نگاه کنید، آنچه برای فالوور شما مهم است این مورد است که لباس پوست فرزند دلبندش را اذیت نکند و حساسیتی برای پوست وی ایجاد نکند. اگر قیمت محصول شما بالاست، حداقل 10 استوری نیاز است که عواقب پوشیدن لباس با جنس بد را به او یادآوری کنید. در یک کلام به او جهنم را نشان دهید و بهشت را به او بفروشید!

باید بدانید مخاطب شما به دنبال چه است؟ چگونه این اعتماد را در او ایجاد کنم؟ خود را جای او قرار دهید و سعی کنید یکی از دغدغه‌های زندگی او را حل کنید.

4- آیا حداقل 20 درصد از استوری‌ها، اسکرین شات از دایرکت و پاسخ به آن‌ها هست؟

یکی از مهم‌ترین امکانات اینستاگرام، امکان تعامل است. زمانی که یک یا چند استوری قرار می‌دهید، قطعا فالوورهای شما درمورد آن موضوع از شما سوالی در دایرکت می‌پرسند. نیاز است که شما لا‌به‌لای استوری‌های خود این دایرکت‌ها را منتشر کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. در این حالت پاسخ خیلی از فالوورها داده می‌شود. پس 15 استوری را پشت سر هم نگذارید. تعدادی را قرار دهید، پاسخ به سوالات پیرامون آن‌ها را هم به صورت اسکرین شات منتشر کنید و پاسخ دهید.

پس از هر چند استوری، یک بار دایرکت خود را چک کنید و تمام سوالات احتمالی درمورد آن که فکر می‌کنید سوال بقیه هم هست، در استوری خود منتشر و پاسخ دهید.

5- آیا روی استوری متن هست؟

تقریبا درهمه استوری‌ها باید نکات مهم را به صورت متن بیان کنید تا مخاطب بداند موضوع استوری در مورد چیست؟ ذهن مخاطب فرصت این را ندارد که حدس بزند و منتظر بماند که استوری چه موضوعی را می‌خواهد بیان کند. استوری را با نوشتن متن برای وی شفاف کنید.

6- آیا استوری شما لال نیست؟

انتشار استوری بدون اینکه به صورت صوتی یا متن در مورد آن توضیح دهید، بدترین نوع استوری گذاشتن است. به عنوان مثال شما ارایشگر هستید و میخواهید نمونه کار کراتینه کردن مو را انتشار دهید. یک عکس بدون هیچ توضیحاتی، هیچ ثمره‌ای برای شما نخواهد داشت!

استوری لال
نمونه استوری لال بدون هیچ توضیحی

7- آیا به فالوورهای خود پیشنهاد می‌دهید؟

پیشنهاد خوب دادن به فالوور شما را متخصص نشان می‌دهد. باید بتوانید مخاطب را از بلاتکلیفی خارج کنید و شما به آن‌ها پیشنهاد برای خرید بدهید.

به عنوان مثال شما لباس فروش هستید. می‌توانید با پرسیدن شغل مخاطب یک ست لباس برای او نشان دهید که مناسب شغل اوست.

یا اگر شما فروشنده داروی گیاهی هستید، در استوری خود برای رفع خستگی و سایر موارد پیشنهاد قرار دهید.

8- آیا قبل از انتشار پست، در استوری وارم آپ رفته‌اید؟ و بعد از انتشار پست ادیفای یا ارزش گذاری کرده‌اید؟

قبل از اینکه پست منتشر شود در استوری باید درباره آن صحبت کنید و اصطلاحا وارم آپ کنید و همچنین بعد از انتشار پست، باید در استوری درباره آن صحبت کنید.

وارم آپ محصول، مقاومت را برای خرید میشکند.

وارم آپ پست، قبل از پست شدن
وارم آپ پست، قبل از پست شدن

9- آیا برای یک محصول حداقل 6 استوری گذاشته اید؟

درباره یک محصول حداقل باید 6 استوری بگذارید.

مراحل معرفی یک محصول
  • معرفی یک درد یا معرفی یک فرصت
  • پریشان کردن (زخم رو که زدید در مرحله قبل، در این مرحله نمک هم بپاشید!)
  • معرفی راه حل (در این مرحله محصول خودتان را معرفی نکنید!)
  • معرفی محصول
  • دعوت به اقدام
  • نظرات کاربران و تایید دیگران و افراد معتبر را قرار می‌دهید
نمونه انتشار رضایت
نمونه انتشار رضایت
منبع ideaco
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.