روش های افزایش فالوور واقعی رایگان اینستاگرام از طریق اکسپلور اینستاگرام

0 ۲,۹۷۸

در این پست یاد خواهیم گرفت چطور با استفاده از رفتن به اکسپلور اینستاگرام، فالوور ارگانیک و فالوور فعال و واقعی رایگان بگیریم؟ شما هم احتمالا با این مشکل مواجه شده‌اید که افزایش فالوور اینستاگرام در پیج شما کند شده است و پست‌های شما ورودی خوبی از اکسپلور برای شما ندارند. در ماه‌های اخیر الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است و اگر از زبان کسی شنیدید که با روزی یک ساعت وقت گذاشتن به نتیجه ایده‌آل خواهید رسید متاسفانه اشتباه است!

فهرست مطالب

اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام کجاست؟

اکسپلور اینستاگرام یعنی چه؟ این سوالی است که شاید اگر شما تازه کار باشید از خودتان بپرسید. بارها نام اکسپلور اینستاگرام را شنیده‌اید. اما به چه بخشی از اینستاگرام اکسپلور می‌گویند و اکسپلور یعنی چی؟ و نقش اکسپلور در افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور که در اینستاگرام‌هایی که زبان فارسی دارند کاوش نامیده می‌شود جایی از اینستاگرام است که در آن اینستاگرام پست افرادی که شما فالو نکرده‌اید اما به نظر خودش شما به آن موضوع علاقه دارید را نشان می‌دهد.

زمانی که در اینستاگرام وارد می‌شوید در پایین آن 5 بخش مشاهده می‌کنید. قسمتی که با علامت ذره‌بین نشان داده شده است همان اکسپلور اینستاگرام است.

اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور تقریبا مهم‌ترین بخشی است که در اینستاگرام وجود دارد که اگر ما یاد بگیریم که چطور پست‌های خود را به اکسپلور اینستاگرام بفرستیم باعث افزایش فالوور اینستاگرام واقعی رایگان خواهد شد.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چطور ممکن است فردی با دارا بودن 10 هزار فالوور، پستی دارد که 50هزار بازدید خورده است؟ این به دلیل جذب شدن افراد به این پست توسط اکسپلور اینستاگرام است که تعداد زیادی از افراد توسط اکسپلور این پست را مشاهده کرده‌اند.

چند نکته مهم درباره اکسپلور

پابلیک بودن یا باز بودن پیج شرط ورود پست‌های شما به اکسپلور است. پس اگر پیج شما پرایوت است بهتر است نسبت به این موضوع مجددا تصمیم بگیرید. چون تعداد زیادی بازدید و فالوور را که از طریق اکسپلور می‌تواند نصیب شما شود را از دست می‌دهید.

نکته دوم درمورد اینکه پست ما به اکسپلور رفته است یا خیر، باید پیج شما بیزینسی باشد. تفاوت پیج بیزینسی با حالت معمولی این است که اینستاگرام به شما آمارهای دقیقی را نشان می‌دهد.

چطور پیج اینستاگرام خود را بیزینسی کنم؟

  1. وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.
  2. روی منوی همبرگری (سه خط موازی) بزنید.
  3. روی Settings بزنید.
  4. روی Account بزنید.
  5. در انتها روی Switch to Professional Account بزنید.
  6. روی Continue بزنید.
  7. یک دسته‌بندی برای اکانت خود انتخاب کنید (پیج شما در چه حوزه ای فعالیت می‌کند؟)
  8. روی Done بزنید.
انتخاب Creator بودن یا Business بودن پیج

اگر بلاگر هستید و یا یک پیج شخصی دارید و هیچ مغازه یا شرکتی ندارید روی Creator بزنید و اگر یک شرکت یا یک مغازه هستید و به عبارتی یک کسب و کار هستید روی Business بزنید.

آمارهای پست را در پیجی که بیزینسی است چطور ببینیم؟

آمارهای پست در پیجی که بیزینسی است از زمانی که پیج بیزینسی می‌شود به بعد قابل نمایش است. یعنی اگر تا قبل از اینکه پیج خود را بیزینسی کنید، پستی قرار داده باشید، امکان مشاهده آمارهای آن را نخواهید داشت و فقط پست‌هایی که بعد از بیزینسی کردن اکانت قرار می‌دهید را می‌توانید آمارشان را مشاهده کنید.

برای مشاهده آمار پست، کافی است پست مورد نظر را باز کنید و سپس روی View Insights بزنید.

مشاهده آمار پست در View Insights
مشاهده آمار پست در View Insights

و سپس تعدادی که روبروی From Explore نوشته شده است، تعداد افرادی است که از طریق اکسپلور اینستاگرام پست شما را دیده‌اند.

انواع اکسپلور رفتن پیج

پست‌ها به اکسپلور می‌روند

بحث رفتن پست‌های ما به اکسپلور یک سری تکنیک دارد که با انجام آن پست ما به اکسپلور می‌رود که در ادامه این تکنیک‌ها را به شما یاد خواهیم داد. اما نکته‌ای که وجود دارد در این مدل اکسپلور رفتن، در بعضی از مواقع پست ما به اکسپلور راه پیدا می‌کند و در برخی مواقع این اتفاق نمی‌افتد. به عبارتی تصمیم برای هر پست متفاوت است و ارتباطی به پیج ندارد. ممکن است تنها یک پست شما به اکسپلور راه پیدا کند.

برای راه پیدا کردن پست‌ها به اکسپلور نیاز است کارهایی که گفته می‌شوند از 2 هفته یا یک ماه به صورت مداوم تکرار شوند تا پست به اکسپلور راه پیدا کند.

پیج به اکسپلور می‌رود

اگر پیج ما به اکسپلور برود در حقیقت اینستاگرام پیج ما را به عنوان یک پیج قوی و سرگرم کننده شناخته است و پس از آن بدون اینکه چیزی را در نظر بگیرد، تمام پست‌های ما به اکسپلور راه پیدا می‌کند و از هر پست خود صدها یا هزاران فالوور را جذب خواهیم کرد.

برای رفتن پیج به اکسپلور روش‌هایی وجود دارد که در مرحله اول همان کارهایی است که برای رفتن پست به اکسپلور انجام میدادیم به علاوه کارهای دیگر. مدت زمانی که نیاز است پیج به اکسپلور راه پیدا کند بین سه ماه تا شش ماه بعد از انجام دقیق کارهایی است که در اینجا بیان میکنیم.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

میخواهم در این پست یک دید کلی به شما درمورد الگوریتم اینستاگرام و سازوکار آن به شما بدهم. اگر همین اطلاعات را بدانید، دید بسیار جامعی نسبت به اینستاگرام و نحوه تصمیم‌گیری‌های آن پیدا خواهید کرد.

چیزی که اینستاگرام دنبال آن است قطعا و بدون شک سود خود است. اینستاگرام این اپلیکیشن را ساخته و الگوریتم‌ها و شرایطی بر آن قرار داده است که سود خود بالاتر رود و به درآمد بالاتری رسد.

یکی از درآمدهای اینستاگرام، برندسازی و ارزش این برند است که در اصطلاح علمی به آن (Brand Value) می‌گویند. هرچقدر ارزش یک برند بالاتر باشد، سود بالاتری را کسب می‌کند.

اما یک سوال: اینستاگرام در چه صورت ارزش برند (Brand Value) بالاتری را خواهد داشت؟ پاسخ به آن شفاف است. اگر اینستاگرام بتواند تعداد بیشتری از افراد را در خود داشته باشد و تعداد کاربران فعال بیشتری داشته باشد، و مهم‌تر از آن، در این اپلیکیشن افراد بیشتر وقت بگذرانند، ارزش برند این شرکت بیشتر خواهد شد و به تبع آن درآمد بالاتری را داشته باشد.

پس با دانستن این موضوع به این نکته پی خواهیم برد که اینستاگرام به پیج‌هایی بیشتر بها خواهد داد که مردم را مجاب کنند وقت بیشتری را در این اپلیکیشن بگذرانند. پس اگر شما پیجی داشته باشید که محتوایی انتشار دهد که افراد را بیشتر درگیر کنند و وقت بیشتری را در اینستاگرام بگذرانند، اینستاگرام به شما امتیاز می‌دهد و پست‌های شما را در اکسپلور خود نشان می‌دهد که باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما می‌شود. و برعکس آن، اگر شما پیجی داشته باشید که مردم را نمی‌تواند راضی نگه دارد، قطعا اینستاگرام هم تمایلی به نمایش آن در اکسپلور ندارد. اکسپلور جایی برای نشان دادن پست‌هایی است که با علایق مردم سازگار است و می‌تواند آن‌ها را ساعت‌ها در اینستاگرام نگه دارد.

پس اول از همه این دید ذهنی را داشته باشید که اگر در اینستاگرام می‌خواهید رشد بهتری را تجربه کنید، باید پست‌های شما بتوانند کاربران را در این نرم‌افزار معطل کنند!

این موضوع که اینجا بیان شد یک اصل کلی است که جزئیات زیادی دارد. باید بدانیم چطور می‌توانیم افراد را بیشتر در این پلتفرم معطل کنیم و چطور مطابق علایق آن‌ها رفتار کنیم که در ادامه به آن خواهم پرداخت. اما سوالی که پیش می‌آید اینستاگرام از کجا متوجه خوب بودن یک پست برای اکسپلور میشود؟ چطور می‌داند یک پست را به چه افرادی نشان دهد و به چه افرادی نشان ندهد؟ همه این موارد، موضوعاتی است که توضیح خواهم داد.

گام‌های رسیدن به اکسپلور برای افزایش فالوور اینستاگرام

توجه کنید تمام گام‌ها باید انجام شوند و اگر حتی در انجام یکی از آن‌ها کوتاهی شود، پیج شما به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا نخواهد کرد!

گام اول : Bounce Rate

Bounce Rate یا نرخ پرش چیست؟ زمانی که یک فرد وارد پیج شما شود، به زبان عامیانه تایمر اینستاگرام شروع به محاسبه زمانی که کاربر در پیج شما می‌گذراند می‌کند. اگر مخاطب شما بالاتر از سه دقیقه در پیج شما بماند، از نظر اینستاگرام این یک پیج با محتوای خوب است و اگر مخاطب کمتر از سه دقیقه در پیج شما وقت بگذراند، یک پرش یا Bounce برای شما حساب می‌شود. یک فلش بک به گفته‌های قبلی میزنم که گفته بودم اینستاگرام به دنبال معطل شدن افراد در این پلتفرم است. پس ما باید کاری کنیم که افراد زمانی که وارد پیج ما می‌شوند، بیشتر از سه دقیقه در پیج ما معطل شوند. نگه داشتن افراد به مدت طولانی روش‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهم پرداخت.

این مورد برای پست‌ها نیز صادق است. معیار اینستاگرام برای پست‌ها ده ثانیه است. اگر افراد روی پست شما بیش از ده ثانیه وقت بگذارند از نظر اینستاگرام پست خوبی است و کمتر از آن یک Bounce یا پرش برای شما حساب می‌شود که یک امتیاز منفی است!

چطور Bounce Rate پیج اینستاگرام را کم کنیم؟

اینستاگرام یک سری ابزار دارد که می‌توانیم از آن برای معطل کردن افراد در پیج استفاده کنیم.

ابزارهای کاهش Bounce Rate
  1. استوری
  2. بیوگرافی
  3. هایلایت
  4. ظاهر پست‌ها

بهترین کاری که ما می‌توانیم برای پایین آوردن نرخ پرش داشته باشیم این است که روی موارد بالا (استوری اینستاگرام ، بیوگرافی و هایلایت) یک استراتژی داشته باشیم.

به عنوان مثال پست‌های ما آموزشی باشند، استوری ما مکانی برای انتشار روزمرگی خود باشد و در هایلایت به عنوان مثال معرفی چیزهای مختلفی را داشته باشیم. البته این موضوعات کاملا بستگی به موضوع پیج شما دارد. قطعا این مقاله را طیف گسترده‌ای از افراد مشاهده می‌کنند. تعدادی از شما فروشنده هستید، و گروهی کار خدماتی دارید و ممکن است برخی آموزش دهنده باشید و گروهی نیز واینر باشید و یا ممکن است بلاگر باشید.

بهترین کار برای پایین آوردن نرخ پرش این است که روی هرکدام از موارد بالا (استوری، هایلایت و پست) یک استراتژی داشته باشید.

به عنوان مثال فرض کنید شما یک پیج فروش لباس دارد. می‌توانیم در پست‌ها معرفی محصول داشته باشیم. در هایلایت‌ها ترفندهایی برای نگه‌داری و ست کردن لباس قرار دهید و در استوری می‌توانید از روزمرگی خود منتشر کنید.

به عنوان مثال دیگر اگر شما بلاگر هستید در پست‌ها می‌توانید از روزمرگی‌ها، عکس‌های خانوادگی و چالش‌ها قرار دهید. در هایلایت می‌توانید آموزش قرار دهید و در استوری هم می‌توانید روزمرگی خود را منتشر کنید.

کار مهم دیگری که می‌توانید در بیوگرافی خود انجام دهید، بیان کنید که پست‌ها در چه موضوعی است، هایلایت شما به چه مواردی می‌پردازد و در استوری‌ها چه موضوعاتی را بیان می‌کنید.

دقت کنید که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و اولین بخشی که بازدیدکننده پیج شما آن را مشاهده می‌کند، بیوگرافی است. با استفاده از بیوگرافی می‌توانید مسیری که می‌خواهید بازدیدکننده در پیج شما طی کند را به او بدهید. و با استفاده از این روش می‌توانید بازدیدکننده را بیش از سه دقیقه در پیج خود نگه دارید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود، عکس پروفایل است. عکس پروفایل جذاب می‌تواند حدود بیست ثانیه مخاطب را در پیج شما معطل کند.

نکات عکس پروفایل برای کاهش Bounce Rate پیج

پیج‌های بلاگری، آموزش دهنده‌ها و یا هر پیجی ک شخص جلوی دوربین هست، حتما باید از عکس خود روی پروفایل استفاده کنید.

پیج‌های هنری، موسیقی، نقاشی و داستانی نیز حتما باید از عکس خود به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید.

پیج‌های فروشگاهی از یک لوگوی جذاب برای عکس پروفایل استفاده کنند.

سعی کنید در عکس پروفایل از رنگ‌های شارپ‌تر استفاده کنید. از رنگ‌هایی مثل سبز، قرمز، آبی، بنفش و زرد سعی کنید استفاده کنید.

بلاگرها سعی کنند از عکس خانواده‌ی خود در پروفایل خود استفاده کنند.

نکات بیوگرافی برای کاهش Bounce Rate پیج

در بیوگرافی از سابقه کاری خود می‌توانید بنویسید.

علایق خود را می‌توانید بیان کنید.

آدرس شبکه‌های اجتماعی دیگر خود، مانند یوتیوب و توییتر و غیره را می‌توانید قرار دهید.

برخی از ویژگی‌های شخصی خود را می‌توانید قرار دهید. (مثلا یک مادر مهربان)

در پیج‌های فروشگاهی مزیت‌های رقابتی را قرار دهید ( قیمت ارزان‌تر یا ضمانت بازگشت محصول )

حوزه کاری خود را در قسمت Name بنویسید. حتما سعی کنید بخش Name را فارسی بنویسید.

نکات هایلایت برای کاهش Bounce Rate پیج

هایلایت‌ها حتما کاور داشته باشند.

اسم جداگانه‌ای برای هر هایلایت قرار دهید.

موضوعات جذاب را وارد هایلایت کنید.

یک هایلایت را می‌توانید درباره داستان و داستان زندگی خود قرار دهید.

یک هایلایت می‌تواند درباره ما باشد.

یک هایلایت را نکات آموزشی قرار دهید.

نکات پست‌ها برای کاهش Bounce Rate پیج

پست‌ها حتما کاور جذاب داشته باشند.

تا جایی که می‌توانید محصولات خود را در حین استفاده قرار دهید. یعنی به عنوان مثال اگر لباس فروش هستید، لباس را تن مدل قرار دهید و نه از روی رگال.

پیج‌های آموزشی می‌توانند عکس خود را کاور قرار دهند.

پیج‌های بلاگری حتما برای کاور از عکس خودتان استفاده کنید و استفاده از رنگ‌های شاد را فراموش نکنید.

گام دوم : موضوع پست را به اینستاگرام بفهمانیم

زمانی که من وارد اکسپلور خودم در اینستاگرام می‌شوم ممکن است پست‌هایی را می‌بینم، که شما در اکسپلور خود نمی‌بینید و پست‌هایی را شما ببینید که با اکسپلور من فرق داشته باشد. اینستاگرام به هرکس مطابق با سلیقه و علاقه آن فرد در اکسپلور پست نشان می‌دهد. پس نکته مهمی که از این موضوع میفهمیم این است که اینستاگرام موضوع پست‌ها را متوجه می‌شود و می‌داند یک پست درباره فوتبال است که بتواند آن را به علاقمندان فوتبال نشان دهد یا سایر زمینه‌ها. پس اگر موضوع پست را متوجه نشود، نمی‌تواند آن را به علاقمندان آن حوزه وصل کند.

پس اگر بخواهیم پست‌های ما به اکسپلور راه پیدا کند، اولین قدم این است که موضوع پست را به اینستاگرام بفهمانیم.

چطور می‌توانم موضوع پست خود را به اینستاگرام بفهمانم؟

اینستاگرام سه سیستم پردازش دارد:

  1. پردازش تصویر
  2. پردازش صدا
  3. پردازش متن

اینستاگرام در تصاویر ما (چه به صورت ویدئو و چه به صورت عکس) جستجو می‌کند تا یک سری المان‌ها را شناسایی کند و با توجه به آن‌ها حدی بزند موضوع پست چیست؟

اینستاگرام در صدا هم همین کار را انجام می‌دهد. با بررسی صدای ویدئو یک سری کلمات کلیدی را پیدا می‌کند و با کنار هم قرار دادن آن‌ها متوجه می‌شود که موضوع پست چیست.

پردازش متن هم دقیقا به همین شکل است. در کپشنی که ما مینویسیم و هشتگ گذاری‌هایی که می‌کنیم، با جستجو متوجه می‌شود که موضوع پست در چه موردی است.

پس ما باید در تصویر، صدا و متن از المان‌هایی استفاده کنیم که اینستاگرام موضوع پست را متوجه شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در سیستم اینستاگرام یک سری از المان‌ها کاملا تعریف شده است و اینستاگرام متوجه می‌شود که این المان‌ها چیست. ولی یک سری از المان‌ها در اینستاگرام تعریف شده نیست.

اینستاگرام زمانی که موضوع پست شما را تشخیص دهد، اجازه ورود پست شما به اکسپلور داده می‌شود. پس از ورود به اکسپلور، اینستاگرام متوجه موضوع شما شده است و اکنون باید به دنبال افزایش بازدید از طریق اکسپلور باشیم. برای افزایش بازدید از طریق اکسپلور باید تعامل پست را افزایش دهیم تا بازدید آن در اکسپلور بیشتر شود.

اما اگر اینستاگرام موضوع پست شما را تشخیص ندهد، حتی اگر تعامل پست شما بالا باشد، اینستاگرام آن را به اکسپلور راه نمی‌دهد. پس اجازه ورود به اکسپلور و دروازه ورود به اکسپلور، شفاف بودن موضوع پست برای اینستاگرام است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تعامل پست به چه معناست ؟

در اینستاگرام به لایک، Share، Save و کامنت پست تعامل گفته می‌شود.

در 99 درصد مواقع اینستاگرام موضوع پست شما را چیزی حدس میزند. اما ممکن است موضوع را به درستی تشخیص ندهد. اگر این اتفاق افتد، پست شما نمی‌تواند آمار خوبی را برای شما داشته باشد. حتی اگر آمار خوبی هم گرفتیید، فالوور خوبی از آن پست نمی‌گیرید، زیرا به مخاطب هدف نشان نداده است.

سیستم پردازش تصویر اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

سیستم پردازش تصویر اینستاگرام دو بخش دارد.

  1. شناسایی المان‌های تعریف شده در الگوریتم اینستاگرام (مثلا خودرو، عینک، طبیعت، دریا، ورزش و …)
    از کل المان‌های دنیا شاید چیزی حدود ده درصد از آن‌ها برای اینستاگرام تعریف شده باشد و اینستاگرام دقیقا آن المان‌ها را بشناسد. 90 درصد از المان‌های داخل تصویر ما برای اینستاگرام تعریف نشده است. زمانی که از یک المان تعریف شده برای اینستاگرام استفاده می‌کنیم، اگر آن المان برای اینستاگرام محبوب باشد، پست ما را به افرادی که قبلا به آن موضوع علاقه نشان داده‌اند نشان می‌دهد.
  2. شناسایی المان‌های تعریف نشده در اینستاگرام
    در حقیقت به این صورت نیست که شما حتما باید از المان‌های تعریف شده در اینستاگرام استفاده کنید. اگر شما از یک المان تعریف نشده هم استفاده کنید، اینستاگرام متوجه حضور آن المان می‌شود. شاید آن المان را نشناسد اما می‌داند در چه پست‌های دیگری از آن المان شما استفاده شده است و چه افرادی به آن پست‌ها واکنش مثبت نشان داده‌اند. و ممکن است پست شما را به همان افراد نشان دهد.

گام سوم : افزایش تعامل پست

همانطور که در بالا اشاره کردم، تعامل به معنای کامنت و ذخیره شدن پست و انتشار پست و لایک است و حتی زمانی که روی پست شما می‌گذارند.

معیار اینستاگرام برای بررسی تعامل، یک ساعت بعد از پست گذاشتن شما است.

در یک ساعت اول اینستاگرام پست شما را به ده درصد از فالوورهای شما نمایش می‌دهد و بررسی می‌کند چه میزان تعامل با پست شما این ده درصد داشتند. تمام تلاش شما باید این باشد که در یک ساعت اول، لایک و سیو و کامنت بالایی بگیرید و زمان زیادی را روی پست شما بگذرانند.

پس از آن در صورتی که اینستاگرام تعامل خوبی را از پست شما دید، در اکسپلور به تعدادی نشان می‌دهد. اگر افرادی که از اکسپلور پست شما را دیده‌اند، تعامل خوبی را ایجاد کنند، اینستاگرام به تعداد بیشتری از افراد در اکسپلور نشان می‌دهد.

بعد از ساعت اول، تعامل فالوورهای خود من در اکسپلور تاثیر ندارد؟

خیر! در حقیقت تاثیری که دارد فقط در نمایش این پست به فالوورهای دیگر خود شماست. اگر بعد از یک ساعت تعامل فالوورهای شما با شما بیشتر بود، پست به بقیه فالوورها هم نشان داده می‌شود. اما مبنای نمایش پست به افراد بیشتر در اکسپلور، تعامل بازدیدکنندگان اکسپلور است.

ترفند طلایی برای رسیدن فوری به اکسپلور

تا اینجای کار فهمیدیم که برای رفتن پست به اکسپلور اول باید موضوع پست توسط اینستاگرام شناسایی شود و دوم اینکه تعامل پست توسط فالوورهای خودمان در یک ساعت اول بالا باشد.

اما یک نکته طلایی برای اینکه اینستاگرام به تعامل پست نگاه نیندازد و پست را فورا به اکسپلور هدایت کند. تعدادی از المان‌های پرطرفدار در اینستاگرام هستند که اگرچه برای اینستاگرام در دسته المان‌های شناخته نشده دسته بندی می‌شود اما اینستاگرام متوجه شده که اگر این المان در پست باشد برای مردم جذاب است! یکی از آن‌ها چهره سلبریتی‌های محبوب است. از جمله در ایران چهره مهران مدیری و احسان علیخانی و مجتبی شکوری (برنامه کتاب باز) باعث می‌شود یک سوخت جت به پست شما تزریق شود و مستقیما به احتمال زیاد در اینستاگرام منتشر شود. چون اینستاگرام با درک این موضوع که این المان برای مردم جذاب است و لایک و شیر بالایی دارد، سعی در گرفتن توجه از مخاطبین خوددارد.

نکات مهم در اینستاگرام برای ماندن در اکسپلور

اکنون ما فهمیدیم که الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند و سیستم پردازش متن و تصویر آن چگونه عمل می‌کند. اکنون زمان آن است که وارد مرحله عملی شویم و قبل از آن باید نکاتی را بدانیم.

تداوم

تداوم بسیار مهم است. تداوم یعنی چه؟ از امروز که تصمیم گرفتید در اینستاگرام شروع به فعالیت کردن کنید و مطابق آموزش‌های بالا عمل کنید، دیگر فرصت بگیر و نگیر نیست! دیگر زمان آن نیست که یک روز پست بگذارید و یک هفته پست نگذارید! اینستاگرام باید اولویت شما باشد و تمام تمرکز خود را روی آن قرار دهید. لطفا از اولین روز در پیج حاضر باشید و هر روز محتوا داشته باشید (حداقل یک استوری در روز داشته باشید). اگر نمی‌توانید هر روز فعال باشید، قید اکسپلور و رشد ارگانیک را بزنید!

محتوای خوب

حتما روی کیفیت محتوا توجه داشته باشید. محتوایی تولید کنید که نیاز مخاطب را بشناسد و رفع کند. محتوایی تولید کنید که مخاطب روی آن وقت بگذارد. ارزش انتشار برای دیگران را داشته باشد.

بدون شک اگر علاوه بر نکات الگوریتم، دو مورد بالا را رعایت کنید به اکسپلور راه پیدا خواهید کرد.

چطور باید پست بذارم؟

خب! وقت آن رسیده که درمورد پست گذاشتن با کیفیت با هم صحبت کنیم. قبل از اینکه درمورد آن صحبت کنیم اجازه دهید درمورد اینکه در هفته چند پست باید قرار دهیم صحبت کنم.

چند پست در هفته؟

بلاگرها چند پست در هفته قرار دهند؟

بین 3 تا 4 پست در هفته خوب است. اگر این عدد را به 5 پست در هفته برسانید بسیار نتیجه بهتری را برای شما خواهد داشت. اگر پیج شما به بالای 50 هزار فالوور رسید، می‌توانید به هفته‌ای 2 پست کاهش دهید. و اگر از 100 هزار فالوور عبور کردید می‌توانید هفته‌ای 2 پست قرار دهید و بالاتر از 300 هزار فالوور هفته‌ای یک پست کفایت می‌کند.

بلاگر یعنی چه؟

تمام کسانی که پیج روزمرگی دارند، تمام کسانی که بلاگر آشپزی هستند، تمام کسانی که بلاگر بیوتی و میکاپ آرتسیت هستند شامل بلاگرها حساب می‌شوند.

پیج‌های هنری چند پست در هفته قرار دهند؟

تمام توصیه‌هایی که به بلاگرها داشتیم برای پیج‌های هنری نیز صادق است. در ابتدای کار 4 تا 5 پست داشته باشید و با افزایش فالوور مانند دسته بلاگرها رفتار کنید.

پیج‌های آموزش دهنده چند پست در هفته قرار دهند؟

اگر آموزش هرچیزی را قرار می‌دهید مثل بورس، فارکس، اینستاگرام و یا اگر مشاور هستید، حداقل هفته‌ای 5 پست در هفته داشته باشید. و هر چقدر تعداد فالوور بیشتری داشته باشید تعداد کمتر می‌شود اما هیچوقت کمتر از 3 پست در هفته قرار ندهید.

پیج‌های فروشگاهی چند پست در هفته قرار دهند؟

پیج فروشگاهی را به دو دسته تقسیم میکنم. دسته اول که تنوع محصولی بالایی دارند. و دسته دوم کسانی که تنوع محصولی کمی دارند.

کسانی که تنوع محصولی زیادی دارند می‌توانند روزی 2 پست قرار دهند.

و کسانی که تنوع محصولی کمی دارند حتما روزی 1 پست را حداقل داشته باشند.

پیج‌های خدماتی چند پست در هفته قرار دهند؟

کسانی که کار خدماتی دارند مانند آرایشگران و ساخت دکور و … مانند بلاگرها رفتار کنید. هفته ای 4 یا 5 پست در اینستاگرام تعداد معقولی است.

پیج‌های واینر چند پست در هفته قرار دهند؟

شما عزیزان هم دقیقا مانند بلاگرها رفتار کنید. دسته واینرها و بلاگرها بسیار زیاد باید روی استوری مانور دهند.

پیج‌های اطلاعات عمومی چند پست در هفته قرار دهند؟

کسانی که پیج دانستنی دارند و یا از پیج دیگران اطلاعات خود را قرار می‌دهند و پست دیگران را پست می‌کنند، می‌توانند هر روز پست قرار بگذارند.

پیج‌های خبری چند پست در هفته قرار دهند؟

به تعداد اخبار می‌توانید پست بگذارید. محدودیتی برای این دسته وجود ندارد.

از کجا می‌دانید هر موضوع چه تعداد پست باید بگذارد؟

این اعداد از بررسی رفتار مخاطبین شما کسب شده است و اینستاگرام محدودیتی در پست گذاشتن ندارد. اتفاقا هرچقدر بیشت پست بگذارید بهتر است. اما یک جایی مخاطبین شما تعاملشان با پیج شما کم می‌شود. پس با توجه به رفتار مخاطب هر پیج و بررسی آن به این نتیجه رسیده‌ایم که هر پیج چه تعداد پست در هفته بهتر است قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.