نحوه ایجاد یک تقویم محتوای اینستاگرام

0 ۵,۷۲۸

اینستاگرام می تواند یک ابزار بازاریابی عالی برای کسب و کار شما باشد و یک تقویم محتوای اینستاگرام می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. شما می توانید آگاهی از برند ایجاد کنید، فالوورهای خود را افزایش دهید، یک پایگاه هواداران وفادار ایجاد کنید و مردم را در مورد محصول یا خدمات خود هیجان زده کنید.

برای اینکه در همه این موارد موفق باشید، باید به طور مداوم پست قرار دهید. هنگامی که استراتژی محتوای اینستاگرام خود را ایجاد می کنید، می توانید تعیین کنید که “به طور مداوم” برای شما چه معنایی دارد. اگر توانایی و تمایل به ارسال هر روز را دارید، عالی است – این کار را انجام دهید! اما اگر فقط سه بار در هفته ظرفیت ارسال در فید خود را دارید، به آن متعهد باشید.

ایجاد یک تقویم محتوای اینستاگرام زودتر از موعد به شما این امکان را می دهد که پست های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و به شما این امکان را می دهد که پست های بیشتری را ارسال کنید. با برنامه‌ریزی انبوه پست های خود، می‌توانید از زمان خود نهایت استفاده را ببرید و همچنان به طور مکرر در اینستاگرام ظاهر شوید.

چرا یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد کنیم؟

داشتن یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا زمان خود را در این پلتفرم کنترل کنید و برای آن آماده باشید. همچنین به شما امکان می دهد محتوای خود را مطابق با موضوع خود سازماندهی کنید. با یک تقویم محتوای اینستاگرام، می توانید از تقلا برای ارسال محتوای با کیفیت در پرواز اجتناب کنید.

تقویم محتوای اینستاگرام @alysamaebeck

همچنین در وقت شما صرفه جویی می کند و به شما امکان می دهد از راحتی پست خودکار استفاده کنید. با استفاده از برنامه‌ها و برنامه‌های زمان‌بندی، می‌توانید به طور کامل رسانه‌های اجتماعی خود را از قبل تنظیم کنید. اگر از یکی از این برنامه ها استفاده می کنید، همچنین می توانید در بهینه ترین زمان برای مخاطبان خود پست ارسال کنید. شاید فالوورهای شما در ساعت 7 بعد از ظهر بیشترین فعالیت را داشته باشند، اما نمی خواهید فقط برای ارسال پست به حساب اینستاگرام شرکت خود وارد شوید. داشتن یک برنامه ریز محتوای اینستاگرام و برنامه ریزی از قبل می تواند این مشکل را برطرف کند.

همه مرتکب اشتباه می شوند، اما هیچ کس نمی خواهد همیشه اشتباهات تایپی را در پست های رسانه های اجتماعی یک برند ببیند. هنگامی که یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد می کنید، می توانید یک یا دو بار پست های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات موجود در آنها دقیق هستند. در نهایت، همانطور که اشاره کردیم، داشتن یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام باعث می‌شود بدون توجه به معنای “ثبات” برای شما، به طور مداوم پست کنید.

چگونه یک تقویم محتوای اینستاگرام بسازم؟

باور کنید یا نه، در واقع ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. مهم است که توجه داشته باشید که می توانید تا جایی که می خواهید از قبل در تقویم خود برنامه ریزی کنید. برخی از افراد دوست دارند هر بار یک ربع برنامه ریزی کنند، برخی دیگر می خواهند محتوای اینستاگرام خود را هر هفته برنامه ریزی کنند. برخی از کسب و کارها ترجیح می دهند یک برنامه محتوای کلی یک ساله ایجاد کنند و سپس پست های اینستاگرام را با گذشت زمان پر کنند. هیچ راه درست یا غلطی برای تنظیم برنامه‌ریز محتوای اینستاگرام وجود ندارد، اما زمانی که با آن پیش می‌روید باید به آن فکر کنید.

نمونه تقویم محتوای اینستاگرام

ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام شما فقط پنج مرحله طول می کشد.

1- استراتژی رسانه های اجتماعی خود را تعیین کنید

اگر استراتژی کلی خود را برای رسانه های اجتماعی نمی دانید، با ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام خود گم خواهید شد. این یکی از مراحلی است که شما واقعاً باید در اولین بار انجام دهید، مگر اینکه در حال کار بر روی ایجاد تغییرات در استراتژی خود باشید. برای کمک به شما در این زمینه، در اینجا شش تا از بهترین سوالاتی که باید هنگام ایجاد استراتژی بپرسید، آورده شده است.

  • هدف کلی حساب من چیست؟
  • هر چند وقت یک بار می خواهم در روز/هفته پست بگذارم؟
  • آیا حساب من یک موضوع را دنبال می کند؟
  • چه زمانی از روز برای منطقه زمانی و صنعت من بهترین است؟
  • چه نوع محتوایی را می خواهم پست کنم؟
  • حفظ و برنامه ریزی پست ها برای این حساب به عهده چه کسی خواهد بود؟

2- یک حسابرسی اینستاگرام را اجرا کنید

اگر برای مدت طولانی در اینستاگرام پست می‌گذارید، قبل از شروع به ساخت تقویم محتوای اینستاگرام خود ، باید حسابرسی اینستاگرام را انجام دهید. ممیزی به شما کمک می کند تا ببینید چه محتوایی خوب عمل می کند و چه چیزی باید تغییر کند. انجام ممیزی از محتوای شما لازم نیست سخت باشد، و می تواند به اطلاع رسانی از نوع محتوایی که برنامه ریزی کرده اید در تقویم محتوای اینستاگرام خود کمک کند. شش مرحله اصلی برای اجرای حسابرسی اینستاگرام وجود دارد:

اهداف خود را تعیین کنید

در این مورد، قبل از شروع ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام خود، می خواهید تعیین کنید که کدام محتوا با مخاطبان شما طنین انداز شده است و کدام یک علامت را از دست داده است. همچنین می‌توانید هدفی تعیین کنید که چقدر می‌خواهید اینستاگرام خود را رشد دهید و در چه مدت زمانی.

یک حسابرسی روی فالوورهای خود انجام دهید

شما می خواهید مطمئن شوید که فالوورهای شما واقعاً دنبال کنندگان واقعی هستند . تقریباً 10٪ از فالوورهای شما ممکن است جعلی باشند، که می تواند داده های شما را مخدوش کند و نرخ تعامل شما را کاهش دهد. در حالی که می‌توانید در میان فالوورهای خود جستجو کنید تا ببینید کدام حساب‌ها واقعی هستند و کدام‌ها واقعی نیستند، ممکن است زمان زیادی طول بکشد. در عوض، ابزارهایی مانند FakeCheck.co و Social Audit Pro می‌توانند به شما کمک کنند تا تعداد فالوورهای جعلی را تعیین کنید و به شما در پیدا کردن و حذف آنها کمک کنند.

محتوای خود را حسابرسی کنید

این مهم ترین مرحله برای شما قبل از ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام است. می‌خواهید محتوایی را که قبلاً برای مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید، به‌طور کامل بررسی کنید و عملکرد آن را در برنامه ببینید. می‌توانید با مشاهده تجزیه و تحلیل‌های داخلی اینستاگرام شروع کنید، اما می‌خواهید از ابزاری مانند Sprout Social یا Hootsuite نیز برای دریافت تجزیه و تحلیل عمیق استفاده کنید. این ابزارها می‌توانند به شما در ارزیابی برداشت‌ها، دسترسی، تعامل و موارد دیگر کمک کنند. همچنین می‌خواهید هشتگ‌ها و زیرنویس‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از زبان جذاب (و دعوت به اقدام) استفاده می‌کنید.

پروفایل خود را آنالیز کنید

بله، این مهم است. وقتی افراد جدیدی از صفحه شما بازدید می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند شما را دنبال کنند یا نه، به نمایه شما نگاه می کنند. مطمئن شوید که عکس پروفایل، نام کاربری، عنوان، بیو اینستاگرام ، لینک و هایلایت‌های شما به روز هستند. هرچه بتوانید پروفایل خود را منسجم تر کنید، برای فالوورهای بالقوه جذاب تر خواهد بود.

تقویم محتوای اینستاگرام @michellemquinn

وقتی در حال ارسال پست هستید نگاه کنید

آیا در زمان مناسب برای پیج خود پست می گذارید ؟ باور کنید یا نه، زمانی که در اینستاگرام پست می گذارید می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد پست های شما داشته باشد و می توانید این را در برنامه ریز محتوای اینستاگرام خود یادداشت کنید. ابزار زمان‌بندی شما، اگر از آن استفاده می‌کنید، اغلب اوقات پیشنهادی دارد، اما مطمئن شوید که عادات مخاطبان خود را نیز می‌شناسید.

نرخ تعامل شما یکی از مهم ترین معیارهایی است که می توانید در اینستاگرام ردیابی کنید. در طول ممیزی اینستاگرام خود، می خواهید تعامل برند خود را با دیگران در پلتفرم تجزیه و تحلیل کنید. آیا به نظرات و دایرکت‌ها پاسخ می دهید؟ آیا در صفحات فالوورهای خود نظر می گذارید؟ آیا با اینفلوئنسرها درگیر هستید یا در بازاریابی تأثیرگذار شرکت می‌کنید؟ با تعامل با دیگران، اغلب می توانید تعامل خود را بهبود بخشید.

شما می‌توانید در هر مقطع زمانی یک ممیزی انجام دهید، و همیشه بینش ارزشمندی در مورد نوع محتوایی که با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود به شما می‌دهد. این ایده خوبی است که آنها را به صورت نیمه منظم انجام دهید، زیرا گرایش ها و نظرات مخاطبان همیشه در حال تغییر هستند. این همیشه می تواند بر آنچه در برنامه ریز محتوای اینستاگرام خود دارید تأثیر بگذارد – و می توانید در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید.

3- ذخیره سازی محتوا

باور کنید یا نه، ایجاد فرآیندی برای ذخیره سازی محتوا یکی از بهترین کارهایی است که می توانید هنگام ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام خود انجام دهید. هر حساب متفاوت است و به روش های مختلف عمل می کند. برخی انتخاب می‌کنند که زیرنویس‌ها(کپشن‌ها) و هشتگ‌های خود را ایجاد کنند، و سپس عکس‌ها را در هفته‌ای که قرار است پست کنند، مطابقت دهند. سایر مدیران رسانه‌های اجتماعی انتخاب می‌کنند که تمام محتوای خود را در Dropbox یا Google Drive ذخیره کنند و زمانی که زمان انتشار فرا می‌رسد آماده دسترسی باشد.

مهم نیست که ترجیح شما چیست، ایده خوبی است که یک سیستم ذخیره سازی محتوا آماده راه اندازی داشته باشید تا بتوانید هنگام شروع برنامه ریزی محتوا از آن استفاده کنید. تنظیم یک پوشه در Dropbox یا Google Drive آسان است. به سادگی وارد حساب مورد نظر خود شوید و “ایجاد پوشه جدید” را انتخاب کنید. سپس، شما چند گزینه دارید.

اگر می خواهید تصاویر خود را در حین حرکت انتخاب کنید، می توانید تمام تصاویر برند خود را در پوشه آپلود کنید. این می‌تواند شامل عکس‌های استوک، تصاویر از عکس‌های برندینگ و تصاویر پشت صحنه باشد. پس از استفاده از یک عکس، می توانید آن را به یک پوشه “استفاده شده” منتقل کنید یا در غیر این صورت آن را به عنوان استفاده شده علامت گذاری کنید تا بتوانید تصاویر مختلفی را پست کنید.

یا، اگر ترجیح می‌دهید همه محتوا از قبل برنامه‌ریزی شده باشد، می‌توانید همان چیزی را که نیاز دارید آپلود کنید. همانطور که محتوای خود را در برنامه ریز محتوای اینستاگرام خود قرار می دهید، نام تصویر را مطابق با تاریخ انتشار آن تغییر دهید. سپس آن را در پوشه خود آپلود کنید و آماده حرکت هستید. با ایجاد زیرپوشه های هفتگی یا ماهانه که حاوی تصاویر مناسب هستند، به راحتی می توانید عکس های خود را سازماندهی کنید.

4- یک الگوی تقویم محتوای اینستاگرام را انتخاب کنید

ما تقریباً آماده شروع برنامه ریزی محتوای شما هستیم، اما ابتدا وقت آن است که شما را برای موفقیت آماده کنیم. قالب‌های مختلف تقویم محتوای اینستاگرام وجود دارد، اما ما پنج مورد از محبوب‌ترین آنها را ارزیابی می‌کنیم تا مجبور نباشید این کار را انجام دهید.

هوت سوئیت

Hootsuite دانلود رایگان قالب تقویم محتوا را ارائه می دهد. به عنوان یک سند Google Sheets نشان داده می شود و صفحه اول دستورالعمل نحوه ایجاد یک کپی است، سپس صفحه دوم خود الگو است. این الگو شامل هفته اول، با نقاطی برای پست‌ها در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین است. آنها انواع محتوا و همچنین مکان هایی را برای پر کردن کپی، افزودن پیوندها و در غیر این صورت برای پست های خود برنامه ریزی کرده اند.

مزایا: آسان برای استفاده و درک.

معایب: به جای تقویم در قالب صفحه گسترده است که گاهی تجسم آن دشوارتر است.

Hootsuite تقویم محتوای اینستاگرام

ترلو

Trello یک برنامه لیست سازی مبتنی بر تابلو است که می توانید به عنوان برنامه ریز محتوای اینستاگرام از آن استفاده کنید. می‌توانید از آن در نمای ستونی همراه با فهرست‌ها استفاده کنید، یا می‌توانید «پاور بالا» را اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد تابلوهای خود را به تقویم تبدیل کنید. می‌توانید کارت‌هایتان را در «تاریخ‌های سررسید» آن‌ها – به نام روزی که می‌خواهید منتشر شوند، نمایش دهید. Trello دارای قابلیت کشیدن و رها کردن است و حتی اگر از محصولات اپل استفاده می کنید، می توانید آن را با iCalendar خود همگام کنید. پیوست کردن تصاویر به کارت های خود نیز آسان است، بنابراین تمام اطلاعات شما می تواند در یک مکان باشد.

مزایا: نمای تقویم یک نگاه اجمالی به برنامه محتوای شما ارائه می دهد.

معایب: نرم افزار جدید گاهی اوقات می تواند با عادت کردن به آن منحنی یادگیری ایجاد کند.

تقویم محتوایی با Trello

HubSpot

Hubspot سند تقویم محتوای خود را نیز به عنوان دانلود رایگان ارائه می دهد. این ترکیبی از Hootsuite و Trello است: صفحه گسترده ای است که به شکل تقویم طراحی شده است. این سند به‌عنوان یک برگه اکسل ارائه می‌شود و برگه‌های مختلفی دارد که شامل اطلاعات متفاوتی است. هر پلتفرم اجتماعی دارای برگه مخصوص به خود است، و همچنین یک نمای کلی تقویم ماهانه وجود دارد. همچنین صفحه‌ای وجود دارد که به‌عنوان یک مخزن محتوا عمل می‌کند که می‌توانید پست‌های وبلاگ جدید یا سایر محتوای خود را هنگام ایجاد آن‌ها، همراه با یک قطعه متن و هر اطلاعات مرتبط دیگری در آن قرار دهید.

مزایا: استفاده از صفحات گسترده بصری است و نمای تقویم امکان تجسم را فراهم می کند.

معایب: کار بر روی چندین برگه می تواند خسته کننده باشد.

هاب اسپات تقویم محتوای اینستاگرام

Evernote

Evernote یک تقویم رسانه اجتماعی ساده و تمیز با فضایی برای محتوای پنج هفته ای ارائه می دهد. این الگو فیسبوک، توییتر و لینکدین را نشان می‌دهد، اما می‌توانید آن را ویرایش کنید تا به برنامه‌ریزی محتوای اینستاگرام نیز تبدیل شود. این یک الگوی ساده با کادری برای اضافه کردن عنوان و هر هشتگی است که ممکن است بخواهید استفاده کنید.

مزایا: تمیز و قابل مشاهده است.

معایب: نمای صفحه گسترده، بدون ستون اضافی برای هشتگ یا یادداشت های اضافی تعبیه شده است.

با Google Sheets تقویم محتوای خود را ایجاد کنید

آیا می دانستید که می توانید تقویم محتوای اینستاگرام خود را بسازید ؟ می توانید از Google Sheets برای هماهنگی رنگ و برنامه ریزی پست های خود برای اینستاگرام استفاده کنید. رنگ پست را برای ردیابی وضعیت تغییر دهید تا مطمئن شوید همه چیز به موقع پست می شود. این را با استفاده از تقویم Google نیز گسترش دهید تا بتوانید طرح کلی محتوای خود را در یک نگاه مشاهده کنید.

مزایا: محصولات Google Suite به راحتی با دیگران در تیم شما به اشتراک گذاشته می شود و به راحتی قابل تنظیم است.

معایب: این یک DIY است، آن را از ابتدا راه حلی بسازید که باید خودتان طراحی کنید.

هنگامی که قالب تقویم محتوای اینستاگرام خود را انتخاب و تنظیم کردید، زمان آن رسیده است که محتوای خود را در واقع برنامه ریزی کنید. تعطیلات مهم، روزهای مهم برای کسب‌وکارتان، یا روزهای مهم شخصی (اگر برای یک برند شخصی پست می‌گذارید) را پر کنید و سپس در مورد محتوای کلی و برنامه تبلیغاتی خود برای کسب و کار خود فکر کنید. این به شما کمک می کند بقیه پست های خود را پر کنید. اگر هنوز احساس سرگیجه می‌کنید، نگران نباشید – ما چند ایده برای ارسال پست داریم که به شما کمک می‌کند.

5- محتوای خود را برای انتشار برنامه ریزی کنید

اکنون که یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد کرده اید، می‌توانید پست‌ها را برای انتشار خودکار برنامه ریزی کنید! به این فکر کنید که چقدر خوب است که تمام پست های اینستاگرام خود را برای هفته یا ماه آینده بدون نیاز به انجام کار دیگری آماده کنید. شما نمی‌توانید پست‌ها را مستقیماً در اینستاگرام زمان‌بندی کنید، بنابراین باید از ابزار شخص ثالث استفاده کنید.

منبع kicksta
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.