چگونه استراتژی محتوایی اینستاگرام را آماده کنیم؟!

0 ۹,۸۸۹

یک استراتژی محتوای اینستاگرام، می تواند در موفقیت اینستاگرام شما تفاوت زیادی ایجاد کند. داشتن یک استراتژی محتوای اینستاگرام شما را در مسیر درست نگه می‌دارد و باعث می‌شود که اهدافی را که می‌خواهید به آنها برسید مشخص کنید.

ایجاد استراتژی محتوای اینستاگرام

قبل از ایجاد استراتژی محتوای اینستاگرام، باید به چند نکته فکر کنید. مثلا آیا اینستاگرام را به طور کامل بررسی کرده اید؟ دانستن اینکه اینستاگرام یک پلتفرم بزرگ با میلیون ها کاربر فعال است برای موفقیت آمیز بودن حضور شما کافی نیست.

مهمترین بخش داشتن یک حساب کاربری موفق در اینستاگرام، پست گذاشتن مداوم است. این چیزی است که اگر قبل از ایجاد حساب کاربری اینستاگرام آن را بررسی نکرده باشید، ممکن است ندانید.

پست کردن فقط گهگاه و به صورت نامنظم باعث می شود که سایر کاربران کمتر به پست های شما علاقه مند شوند یا حساب شما را به کلی فراموش کنند. اگر به دفعات زیاد پست می‌گذارید، فالوورهای شما خسته یا آزرده می شوند. این منجر به آنفالو شما می شود.

زمانی که اینستاگرام را بررسی کردید، می‌توانید بدانید نقاط ضعف شما کجاست و چگونه آنها را برطرف کنید. اینجاست که استراتژی محتوای اینستاگرام وارد عمل می شود.

ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام باعث می شود که پست های شما تا حد امکان موفق باشند.

یک استراتژی محتوای اینستاگرام خوب ایجاد کنید

یک فرد معمولی که از اینستاگرام استفاده می‌کند می‌تواند با فعالیت پراکنده در اینستاگرام، لایک کردن تصادفی عکس‌ها، و پست کردن پرتره سگ خود برای چهارمین بار در یک هفته به موفقیت دست یابد. با این حال، این نتایجی را که برای برند اینستاگرام خود به دنبال آن هستید، به شما نمی دهد.

یافتن موفقیت برند اینستاگرام مستلزم ایجاد یک برنامه بازاریابی خاص برای اینستاگرام است. اگر می خواهید یک جامعه فعال بسازید و نتایج واقعی برای برند خود ببینید، این امر ضروری خواهد بود.

چهار مورد کلیدی وجود دارد که استراتژی شما باید شامل آن‌ها باشد.

1- در استراتژی محتوای اینستاگرام چه زمانی و چند وقت یکبار پست بذاریم؟

برند اینستاگرام شما برای سرپا ماندن، به یک برنامه منظم پست گذاشتن نیاز دارد، اما مراقب باشید که دنبال کنندگان خود را با پست های زیاد بمباران نکنید. برای اینکه بفهمید چه چیزی برای برند شما بهتر کار می کند، باید پست ها را در فواصل زمانی و زمان های مختلف آزمایش کنید و سپس نتایج را بررسی کنید. وقتی آنچه را که برای شما مناسب است پیدا کردید، می توانید یک تقویم محتوای مشترک ایجاد کنید تا آنچه را که می خواهید پست کنید و زمان انتشار آن را پیگیری کنید.

2- تم های محتوا

مضامین محتوای مختلف می تواند مطالب را برای دنبال کنندگان شما جالب نگه دارد و به شما در دستیابی به اهداف مختلف کمک کند. برای مثال، اگر به دنبال افزایش آگاهی و جذب فالوورهای جدید در استراتژی محتوای اینستاگرام خود هستید، ممکن است مسابقات، داستان‌ها و نمونه‌هایی از زندگی برند خود را به عنوان بخشی از استراتژی محتوای اینستاگرام اصلی در نظر بگیرید.

3- سبک خود را مشخص کنید

چگونه می خواهید توسط فالوورهای خود دیده شوید؟ آیا استفاده از ایموجی در زیرنویس‌هایتان(کپشن) اشکالی ندارد؟ آیا دستورالعمل های دستور زبان خاصی برای برند خود در استراتژی محتوای اینستاگرام دارید؟ از چه نوع هشتگ هایی استفاده خواهید کرد؟ چه نوع عکس هایی ارسال می کنید؟ ایجاد یک سبک خاص و یک دستورالعمل مربوطه، تمام راه هایی را که برند شما متمایز و سازگار است، پوشش می دهد.

4- دستورالعمل برای تعامل کاربران

دستورالعمل‌های تعامل شما باید شامل نحوه تعامل برند شما با سایر حساب‌های اینستاگرام باشد. این بدان معناست که شما چگونه عکس‌های دیگران را لایک می‌کنید و در مورد آنها نظر می‌دهید و چگونه با نظرات پست‌های حساب خود برخورد می‌کنید.

تعامل شما جایی نیست که بتوانید گوشه‌ها را کوتاه کنید. سعی نکنید تعامل خود را خودکار کنید. کار نخواهد کرد!

ساختن برند اینستاگرام با کمک استراتژی محتوای اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام تماماً در مورد جلوه های بصری است، باید هدف خود را برای ایجاد یک هویت برند منسجم و قابل تشخیص داشته باشید. چند راه اساسی برای انجام این کار وجود دارد.

سازگاری بصری داشته باشید

60 درصد از برندهای برتر در اینستاگرام از فیلتر یکسانی برای هر پست استفاده می کنند. استفاده مکرر از فیلترهای مشابه، سبکی را ایجاد می کند که برای فالوورهای شما قابل تشخیص است.

سازگاری بصری در اینستاگرام فورد

با توجه به اینکه یکی از اهداف شما در استراتژی محتوای اینستاگرام این است که کاربران اینستاگرام با دیدن تصویر شما از اسکرول کردن خودداری کنند و سپس با لایک کردن یا کامنت گذاشتن با آن درگیر شوند، هرچه عکس های شما فوراً قابل تشخیص باشند، وضعیت بهتری خواهید داشت.

استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس موبایل مانند Enhance یا VSCOcam می‌تواند فیلترها و گزینه‌های ویرایش بیشتری را در اختیار شما قرار دهد تا به شما در یافتن سبک خود کمک کند. اگر این گزینه را انتخاب کردید، به یاد داشته باشید که عکس هایی که در جای دیگری ویرایش یا فیلتر شده اند همچنان می توانند به اینستاگرام وارد شوند.

روی موضوع خود تمرکز کنید

در استراتژی محتوای اینستاگرام برند شما باید تصمیم بگیرد که روی چه پست هایی تمرکز کند. گاهی اوقات این واضح است. یک رستوران تصاویر غذاهای خود را ارسال می کند. یک فروشگاه لباس، لباس های خود را نشان می دهد. با این حال، برند شما ممکن است چنین هدف مشخصی نداشته باشد که ممکن است گیج کننده باشد.

این مهم است که به یاد داشته باشید که برای ارسال محتوای سبک زندگی لازم نیست یک برند سبک زندگی باشید. فید اینستاگرام شما ممکن است با محتوای دیگری که در رسانه های اجتماعی ارسال می کنید متفاوت باشد. در اینستاگرام، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای کارکنان، حیوانات خانگی یا دفاتر خود را پست کنید. این بستگی به آنچه می خواهید و ظاهری که به دنبال آن هستید دارد.

یک هشتگ با نام تجاری ایجاد کنید

ساخت برند اینستاگرام برای کسب و کار شما

این یکی از عناصر غیر بصری است که می توانید در برند و استراتژی محتوای اینستاگرام خود بگنجانید. افزودن هشتگ برند لزوماً به معنای استفاده از نام شرکت خود به عنوان هشتگ نیست. ایجاد یک هشتگ مارک دار در مورد ایجاد هشتگی است که برند شما را تجسم می بخشد و فالوورهای شما را تشویق می کند تا عکس های متناسب با همان تصویر را به اشتراک بگذارند. جایگاهی را در برند خود پیدا کنید و از آن برای الهام بخشیدن به هشتگ برند خود استفاده کنید.

مخاطبان خود را به خاطر بسپارید

تقلید از استراتژی برندهای دیگر راهی برای تضمین موفقیت شما در اینستاگرام نیست. آنچه برای برندهای دیگر کار می‌کند لزوماً برای شما کار نمی‌کند، به خصوص اگر برندهای دیگر با برند شما مرتبط نباشند.

روی مخاطبان خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که علایق و انتظارات آنها را برآورده می کنید. آنچه را که برای کسب و کار شما در سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مفید است، بررسی کنید، به محتوای دیگری که مخاطبان شما در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند نگاه کنید، و حد وسطی را برای استفاده در حساب اینستاگرام خود بیابید.

با محتوای اینستاگرام خود خلاق باشید

استراتژی محتوای اینستاگرام شما برای مرتبط ماندن نیاز به خلاقیت دارد. وقتی اینستاگرام هنوز در مراحل ابتدایی خود بود، می‌توانستید بلافاصله عکس بگیرید، فیلتر اضافه کنید و پست کنید، اما این دیگر همیشه کار نمی‌کند. اینستاگرام به بلوغ رسیده است، که به شما فرصت های زیادی برای متمایز شدن از سایر مشاغل می دهد.

به اشتراک گذاری انواع مختلف محتوای تعاملی و جلب توجه برای برجسته شدن ضروری است.

کپشن‌های خود را فراموش نکنید

اینستاگرام بیشتر بر روی تصاویر خود تمرکز می کند، اما این بدان معنا نیست که می توانید از کپشن هایی که با هر عکس ارسال می کنید غافل شوید. این زیرنویس ها فرصتی عالی برای بیان داستان برند شما هستند.

ایجاد استراتژی محتوای اینستاگرام

اضافه کردن یک عنوان به شما امکان می دهد تصویر خود را گسترش دهید. در اینجا می‌توانید به آن زمینه بدهید و آن را دوباره به کسب‌وکار خود متصل کنید.

از آلبوم های عکس و ویدیو استفاده کنید

اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا حداکثر 10 عکس و ویدیو را به یک پست اضافه کنید. این به کاربران این امکان را می‌دهد که هر قسمت از محتوا را تند بکشند و ببینند. افزودن آلبوم به کسب‌وکارها، راهی برای ترکیب عکس‌ها و ویدیوهایشان برای گفتن داستان‌هایی ارائه می‌دهد که اطلاعات را به شیوه‌ای جذاب‌تر منتقل می‌کنند.

از استوری اینستاگرام استفاده کنید

استوری اینستاگرام به طور متوسط ​​روزانه 250 میلیون کاربر دارد. مشاغل و افراد می توانند به طور مساوی از آنها استفاده کنند.

استوری های اینستاگرام دارای محتوای محو شده و ویژگی های پخش زنده هستند. این باعث می شود که آنها راهی عالی برای اضافه کردن عکس ها و فیلم های جلب توجه کنند.

با اینفلوئنسرها کار کنید

افراد تأثیرگذار در اینستاگرام را پیدا کنید که با برند شما مرتبط هستند و شروع به ایجاد رابطه با آنها کنید. کار با اینفلوئنسر می تواند راهی عالی برای رشد برند شما و یافتن فالوورهای جدید باشد.

به یک اینفلوئنسر کنترل حساب خود را به مدت یک روز پس از تصاحب واگذار کنید، یا از آنها در مورد تامین محتوای حمایت شده برای حساب خود سوال کنید. این تغییرات کوچک به دلیل تعداد افراد جدیدی که در معرض نام تجاری شما قرار می گیرند، می توانند نتیجه زیادی داشته باشند.

مطالعه بیشتر: چگونه بهترین اینفلوئنسر را انتخاب کنیم؟

برخی از اینفلوئنسرها برای خدمات خود هزینه دریافت می کنند، اما کار با اینفلوئنسرهای محلی ممکن است به شما امکان دهد از این هزینه صرف نظر کنید. پیدا کردن شخصی در حد بودجه شما می تواند کار با اینفلوئنسرها را برای مشاغل کوچک و متوسط، نه فقط شرکت های بزرگ، امکان پذیر کند.

از تبلیغات برای رونق کسب و کار استفاده کنید

رسانه های اجتماعی قبلاً ثابت کرده اند که برای ایجاد مشاغل جدید مفید هستند. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. استفاده از تبلیغات اینستاگرام می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد، بازدیدهای بیشتری از وب سایت داشته باشد و بارگیری برنامه تلفن همراه شما را افزایش دهد.

تبلیغات اینستاگرام می تواند به شما امکان دسترسی به مخاطبان گسترده و فعال را بدهد. به علاوه، استفاده از آنها آسان است.

حرف نهایی

اگر فعالیت در اینستاگرام را به درستی انجام دهید، افزودن اینستاگرام به بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند برند شما را تقویت کند. ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا از برخی از دام‌های اولیه که بسیاری از برندها در آن قرار می‌گیرند اجتناب کنید، در حالی که به شما کمک می‌کند از رقبای خود جدا باشید. استراتژی خود را به خاطر بسپارید و اهداف خود را بنویسید. این بهترین راه برای پیگیری جایی است که در آن هستید و قدم بعدی به جایی که می خواهید باشید.

منبع digitalbrandinginstitute
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.