اینستاگرام پویاترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای بازاریابان است و اگر میخواهید کسب و کار خود را با این پلتفرم توسعه دهید، تولید محتوای با کیفیت و جذاب بیش از آنچه تصور میکنید مهم است. بنابراین برای چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام با ما همراه باشید.
این پلتفرم در ماه های گذشته تغییر کرده است و مدیران رسانه های اجتماعی باید با روندهای جدید سازگار شوند .
اما وقتی صحبت از استراتژی محتوای اینستاگرام می شود، آیا می دانید چه چیزی را منتشر کنید، چه زمانی و حتی چند وقت یکبار منتشر کنید؟
امروز، نحوه ایجاد محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا را به اشتراک می گذارم.
پیدا کردن منبعی برای محتوای اینستاگرام می تواند مشکل باشد. ارائه مفاهیم و سپس یافتن تصاویر مناسب برای فید اینستاگرام آسانتر از انجام آن است. از آنجا که محتوای اینستاگرام شما نه تنها باید برای مخاطب هدف شما مرتبط و جالب باشد، بلکه باید خوب هم به نظر برسد! اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری است و موفقیت در اینستاگرام به شدت به کیفیت تصاویری که در آن قرار میدهید ارتباط دارد.
محتوا، رگ حیات اکانت اینستاگرام شماست. اما پیدا کردن محتوا نباید دردسر بزرگی باشد.
اگر زمان یا منابع کافی برای گرفتن عکس های خود را برای تولید محتوا در اینستاگرام ندارید، یا اگر کسب و کار شما چیزی ملموس نمیفروشد ، مانند لباس یا محصولات زیبایی که در فید اینستاگرام زیبا به نظر میرسند، نگران نباشید!
راههای زیادی برای ایجاد یک فید جذاب با زیباییشناسی جالب وجود دارد – حتی اگر چیزی بههیچوجه جذاب مانند ظروف پلاستیکی میفروشید، یا محصولی کاملا دیجیتالی را تبلیغ میکنید که تجسم آن غیرممکن به نظر میرسد.
این مقاله دقیقاً نحوه تحقیق درباره تصاویر حساب اینستاگرام خود، جاهایی که می توانید آنها را (تصاویر مناسب برای اکانت اینستاگرام) پیدا کنید و آنچه باید در هنگام استفاده از آنها برای تبلیغ برند خود در نظر بگیرید، توضیح می دهد. بنابراین، بیایید شروع کنیم!
فهرست مطالب
پیدا کردن ایده تولید محتوا در اینستاگرام
یکی از دلایلی که خیلی کمتر پست میگذاریم، میتواند نبودن ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام باشد. در این قسمت دو سایت قدرتمند را معرفی میکنم که با استفاده از آن میتوانید ایدههای جذابی برای تولید محتوا در حوزه کاری خود پیدا کنید.
1. سایت keywordtool.io
با وارد شدن در این سایت و سرچ کردن یک کلمه در حوزه کاری خود، دهها ایده جذاب برای تولید محتوا به شما پیشنهاد میدهد.
به عنوان مثال من در این سایت عبارت “افزایش فالوور” را سرچ میکنم. نتایج به شکل زیر خواهد بود.
همانطور که میبینید تعداد بسیار زیادی کلمه در همین حوزه به شما میدهد.
2. سایت answerthepublic.com
در این سایت با وارد کردن یک کلمه کلیدی، چندین سوال در ارتباط با آن کلمه که زیاد پرسیده میشود به شما نمایش داده میشود که میتوانید با استفاده از آنها، اقدام به تولید محتوا کنید.
3. پستهای قبلی خودتان
مخاطبین معمولا در حوزه فعالیت شما به برخی از موضوعات واکنش بهتری نشان میدهند. با گشتن بین پستهای قبلی خودتان، متوجه میشوید که کدام یک از پستها، پرمخاطبتر بوده است. پست جدید خود را میتوانید در ادامه همان پست و در مورد همان موضوع بسازید. مطمئن باشید این پست جدید هم پر مخاطب خواهد بود.
میتوانید مطالب پس قبل را تکمیل کنید و یا موارد بیشتری را درمورد آن موضوع بیان کنید.
4. آنالیز پیج همکاران (رقبا)
با گشتن بین پستهای پیج رقبا و همکاران، متوجه خواهید شد که مخاطب به کدام یک از پستها واکنش بهتری نشان داده است و تعداد بالاتری کامنت و لایک دریافت کرده است. از آنجا که مخاطب شما و پیجهای رقبا، یکسان هستند، با این روش میتوانید موضوع جذاب برای مخاطبین خود را پیدا کنید و درمورد آن موضوع پست تولید کنید. این به معنای کپی برداری از پیج همکاران نیست! بلکه فقط ایده برداری از موضوع و تولید محتوا با آن ایده است.
5. دایرکتهای خود و کامنتهای پست خود و همکاران
سوالاتی که از شما در کامنت و دایرکت پرسیده میشود، ایدههای بسیار زیادی را برای تولید محتوا به شما ارائه میدهد.
همچنین با بررسی پستهای همکاران و کامنتهایی که زیر آن پست مخاطبین قرار میدهند، میتوان ایدههای خوبی برای تولید محتوا بدست آورد.
اندازه (رزولوشن) تصویر برای پست و استوری اینستاگرام
- اندازه پست اینستاگرام شما بسته به نحوه آپلود عکس یا ویدیو متفاوت است.
- یک پست استاندارد اینستاگرام باید به شکل مربع کامل 1:1 باشد، اما استوری ها مانند صفحه نمایش گوشی هستند.
- می توانید اندازه عکس های خود را در اینستاگرام یا از طریق برنامه Photos گوشی خود ویرایش کنید.
اندازه پست های اینستاگرام شما باید چقدر باشد؟
چند مکان مختلف برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود دارد. از جمله میتوان به پست اینستاگرام، استوری، reels و IgTv اشاره کرد.
اما وقتی در مورد اندازه صحبت میکنیم، تعداد پیکسلهای آنها کمتر از نسبت تصویر آنها اهمیت دارد . نسبت تصویر عددی است که عرض یک عکس را با ارتفاع آن مقایسه می کند.
به عنوان مثال، یک مربع نسبت تصویر 1:1 دارد زیرا دقیقاً ارتفاع آن به اندازه عرض آن است. در همین حال، اکثر تلویزیون ها 16:9 هستند یعنی عرض آنها تقریباً دو برابر اتفاع آنها است.
در اینجا مهمترین نسبت ها در اینستاگرام آورده شده است.
پست های معمولی اینستاگرام
بهطور پیشفرض، پستهای استاندارد اینستاگرام کاملاً مربع هستند – نسبت تصویر 1:1 دارند . اگر به دنبال رزولوشن خاصی هستید، رزولوشن 1080×1080 را به شما توصیه میکنم.
اگر تصویری که آپلود میکنید مربع نیست، میتوانید روی دکمهای ضربه بزنید تا کوچکنمایی کنید. یک عکس افقی باید در نسبت 1.91:1 و یک عکس پرتره (عمودی) باید نسبت 4:5 باشد. وضوح آنها باید به ترتیب 1080×608 و 1080×1350باشد.
پست های استوری اینستاگرام
برخلاف پستهای معمولی، استوریهای اینستاگرام میتوانند تمام صفحه عمودی گوشی شما را اشغال کنند. این بدان معنی است که آنها باید نسبت 9:16 یا 1080×1920 پیکسل باشند.
پست های ویدئویی IGTV و Reels
درست مانند استوری، ریلز و IGTV قرار است کل صفحه گوشی را پر کنند به همین خاطر میتوانند نسبت تصویر 9:16 یا رزولوشن 1080×1920 داشته باشند.
تفاوت این است که پست های IGTV و Reels می توانند در فید شما نیز نمایش داده شوند. هنگامی که یک ویدیوی IGTV یا Reels در فید شما ظاهر میشود، به نسبت 4:5 برش داده میشود – برای گسترش آن باید روی آن ضربه بزنید. و در اکانت شما نیز به صورت مربع 1:1 نشان داده می شود .
هنگام آپلود یک ویدیوی IGTV، از شما یک عکس کاور نیز خواسته می شود. این کاور باید دارای نسبت 1:1.55 یا 420×654 پیکسل باشد.
نسبت و وضوح ایده آل برای پست های اینستاگرام
نوع پست | نسبت تصویر ایده آل | بهترین وضوح |
عکسها و ویدیوهای معمولی | 1:1 | 1080 x 1080 پیکسل |
عکس ها و فیلم های منظره | 1.91:1 | 1080 x 608 پیکسل |
عکسها و ویدیوهای پرتره | 4:5 | 1080 x 1350 پیکسل |
استوری های اینستاگرام | 9:16 | 1080 x 1920 پیکسل |
ویدیوهای IGTV | 9:16 | 1080 x 1920 پیکسل |
ویدیوهای ریلز | 9:16 | 1080 x 1920 پیکسل |
عکس های کاور IGTV | 1:1.155 | 420 x 654 پیکسل |
عکس پروفایل اینستاگرام | 1:1 | 360 x 360 پیکسل |
ابزارهای تولید محتوا در موبایل برای اینستاگرام
1. اینشات (Inshot)
نرمافزار Inshot یکی از بهترین و معروفترین نرمافزارها برای تولید محتوا و ادیت عکس و ویدئو از روی موبایل است.
این نرمافزار امکانات بسیار زیادی دارد تقریبا تمام نیازهای شما را برآورده میکند.
معرفی برنامه:
به ویدیوهای خود موسیقی، متن و استیکر اضافه کنید، کلاژ بسازید، تصویر پسزمینه را عوض کنید و ویدیوهای مختلف را ترکیب کنید.
برنامه ویرایش فیلم و عکس اینشات، یک ویرایشگر حرفهای ویدیو است که تمام ابزارهای لازم برای ساخت ویدیو را در اختیار شما قرار داده است. با این برنامه InShot میتوانید آثار منحصر به فرد خود را بسازید و در شبکههای اجتماعی (مانند اینستاگرام، فیسبوک، تیک تاک، یوتیوب و …) با دیگران به اشتراک بگذارید.
با دانلود ویرایشگر ویدیو اینشات (InShot) همچنین یک ویرایشگر قدرتمند عکس و ابزار ساخت فوتو کلاژ (ترکیب و در کنار هم قرار دادن تصاویر) دارید. از این قابیلیت میتوانید برای ساخت استوری اینستاگرام استفاده کنید.
قابلیتهای برنامه ویرایش ویدیو و فیلم InShot یا اینشات
ابزارهای لازم برای ویرایش و ساخت ویدیو
• ویدیو دلخواه خود را برش دهید و بخشهای مورد نظر خود را جدا کنید. یا یک ویدیو را به دو یا چند ویدیو تقسیم کنید.
• ویدیوهای مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و اثری جدید با کیفیت مشابه بسازید.
• بخشهای اضافهی ویدیو را از آن حذف کنید و یک ویدیو تمیز داشته باشید.
• ابعاد ویدیو خود را به دلخواه، تنظیم کنید.
• سرعت پخش ویدیو را از 0.2x تا 100x تغییر دهید. (ویدیو را روی دور تند یا کند پخش کنید).
• کلیپ خود را عقب بزنید و برعکس پخش کنید.
• استاپ موشن و اسلاید شو بسازید. (اسلایدهای مختلف را کنار یکدیگر قرار دهید یا از عکسهای پشت سر هم با تغییرات جزئی، ویدیو در حرکت بسازید).
ابزارهای حرفهای ویرایش فیلم و ویدیو
• با قابلیت کی فریم (Keyframes) نحوهی پخش ویدیو مورد نظر خود را تعیین کنید.
• از قابلیت تصویر در تصویر استفاده کنید و ویدیو کلاژ بسازید.
• با ابزار کروماکی، رنگ مورد نظر خود را حذف کنید یا از آن به عنوان پردهی سبز استفاده کنید.
• از قابلیت ماسک استفاده کنید و تصاویر را ترکیب کنید.
• ویدیوهای مختلف را در هم ترکیب کنید.
• هر رنگی که میخواهید را از تصویر انتخاب کنید و از آن برای نوشتن متن یا رنگ پسزمینه استفاده کنید.
موسیقی، افکت و صداگذاری
• از بین موسیقیهای پیشنهادی اینشات یا موسیقیهای دلخواه خود، به ویدیو آهنگ اضافه کنید.
• صدا را از ویدیو جدا کنید.
• از انواع افکتهای صوتی (Sound effects) استفاده کنید.
• قدرت و بلندی پخش موسیقی و صداها را تنظیم کنید یا از محو صدا استفاده کنید.
فیلترهای و افکتهای تصویری
• انواع فیلترهای سینمایی را به تصویر ویدیو خود اضافه کنید. (حالت گلیچ،استاپ موشن، رترو و …)
• نور، رنگ و شفافیت ویدیو را به دلخواه تنظیم کنید.
• از بیش از ۶۰ مدل حرکت تصویر استفاده کنید.
متن و استیکر
• به ویدیو، متن یا زیرنویس اضافه کنید.
• از استیکرها و ایموجیهای جذاب برای تغییر حال و هوای ویدیو خود استفاده کنید.
• با قابلیت کی فریم، متن و استیکرهای را ویرایش کنید.
• برای عکسها و ویدیوهای خود، استیکرهای بامزه بسازید.
تصاویر پسزمینه
• به ویدیوهای خود تصویر پسزمینهی دلخواه اضافه کنید.
• از قابهای مختلف استفاده کنید.
• بیش از ۱۰۰۰ استیکر مختلف برای پسزمینهی ویدیو شما آماده شده است.
2. کاین مستر (kinemaster)
یکی دیگر از برنامههای عالی برای تولید محتوا در اینستاگرام برای گوشی، kinemaster است.
معرفی برنامه:
ادیت فیلم و ویدیو را با ابزارهای حرفهای و قدرتمند کاین مستر، رایگان تجربه کنید!
نرم افزار ویرایشگر ویدیو KineMaster کاملا رایگان، ساده و بسیار کاربردی است. ویدیو بسازید، ویدیوهای خود را ادیت کنید، به آنها موسیقی و متن اضافه کنید، انواع افکتها را امتحان کنید و یک خروجی باکیفیت و حرفهای از کارتان بگیرید.
امکانات برنامه ویرایش فیلم KineMaster یا کاین مستر
• پروژههای مختلف را از Get Project دانلود و ادیت کنید.
• فایل پروژههای مختلف را در کاین مستر وارد کنید یا از آنها خروجی بگیرید.
• از ابزارهای مختلف برش، جداسازی و … استفاده کنید.
• انواع تصاویر، افکتها و متنهای مختلف را با هم ترکیب کنید و ویدیوهای متنوع بسازید.
• به ویدیوهای خود موسیقی، صدا و افکتهای صوتی اضافه کنید.
• دانلود بیش از ۲۵۰۰ افکت، ویدیو و عکس آماده، استیکر، فونت، انیمیشن و …
• تصحیح و تنظیم رنگ و نور ویدیو
• با ابزارهای مختلف ویرایش صدا، کیفیت صوتی ویدیو را بالا ببرید.
• ذخیرهی ویدیو با کیفیت بالا و حرفهای.
• ویدیوهای خود را در فیسبوک، اینستاگرام و … به اشتراک بگذارید.
• به ویدیوهای خود با استفاده از فونتهای مختلف، متن اضافه کنید.
ابزارهای تولید محتوا در کامپیوتر برای اینستاگرام
1. فتوشاپ (ویرایش عکس)
فتوشاپ (Photoshop) معروفترین و محبوبترین نرمافزار ادیت و ویرایش عکس در جهان است و امکانات بسیار بالایی را برای شما ایجاد میکند.
2. پریمیر (ویرایش ویدئو)
پریمیر (Premiere) نرم افزاری که با نهایت امکانات و تکنولوژی ها ویرایشی قدرتمند را برای فیلم ها امکان پذیر می سازد. اکثر فیلم هایی که امروزه ما با نهایت کیفیت و استفاده از انواع تکنولوژی و ویرایشی حرفه ای مشاهده می کنیم با این محصول ادوبی تدوین شده اند.
3. کمتیژیا
نرم افزار کمتیژیا (Camtasia) یک نرمافزار تولید محتوای ویدئویی است که بسیار کار کردن با آن از پریمیر سادهتر است. با استفاده از کمتیژیا علاوه بر امکان ضبط صفحه نمایش، میتوانید به ویرایش ویدئو نیز بپردازید.